tatueringstråden, del 3!

• Kropp & Själ
  • Trådstartare Trådstartare voltigehoppare
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 000
  • Visningar Visningar 373 360
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: tatueringstråden, del 3!

Jag, min bror och en kusin har tatuerat oss på East street och alla är nöjda. :)
Skönt att höra! ;)

Och jag ringde East Street i början på veckan för att få prisuppgifter, dock ska jag ju ta mig in till studion så småningom så dem kan se designen. Men men, mellan 1800-3000 kr sa tjejen så nu blir det dags att börja spara! :p

kl

Om man tar bort en tatuering som är ganska blekt, finns chansen att det krävs färre behandlingar än på en där bläcket sitter i mer? Tatueringen är ungefär två och ett halvt år gammal.

Är så sjukt less på en av mina bandtatueringar som dessutom är blekt och tråkig och därför extra gärna får avlägsna sig, men det är ju det där med att det kostar en del.

det verkar ju inte riktigt som att de försvinner helt ändå, men att det kan vara bra att bleka om man vill tatuera över den.

Har en kompis som håller på att lasra en del av en tatuering för att sedan göra en half-sleeve, bl.a över där texten (som ska bort) var.

Fast är det inte så att många tatueringar faktiskt går att ta bort helt med den teknik som finns idag? Nu har jag i och för sig bara hört det påstås samt sett före- och efterbilder (dvs. de kan ju vara redigerade), men av bilderna jag sett har det i alla fall sett riktigt bra ut, blivit en knappt märkbar ljus fläck kvar bara typ.

Har suttit och pillat en pinupversion av mig själv till sambon som vill ha den antingen rätt liten typ 20x5 i en lucka han har på armen, eller typ 30x10 på vaden, eller ungefär samma size på sidan av bålen, alltså under armen.

Vad tror ni? Vi har snackat om att mycket av detaljerna får nog väljas bort om han kör den på armen...
11-4.jpg

Jag tror att håret så som det ser ut nu skulle bli ett problem. Hade jag varit du hade jag dessutom ändrat posen!

kl

Jag vill göra en tattoo på handleden. Min hästs namn ofc.. Men jag vet inte om de är så bra jag jobbar i ladugård och får vatten på händerna och handlederna dagligen. Hur känsligt är de? Hur lång tid tar de för tatton att läka helt och så?

Nån som vet ?:laugh:

Jag är förstås absolut ingen expert :)
prata med en tatuerare? har ingen personlig erfarenhet själv
(vilket du ju inte hade en aaaning om redan, right?)

Åh, vad fin:love: Och vilken cool idé med en pinupversion av dig :) Jag tycker under armen låter som en snygg placering!

----------

För övrigt så har jag funderat bra länge på att tatuera in en kungakrona, men har inte hittat någon jag gillar. Nu har jag hittat en! På ett påslakan, haha, så kanske blir så att jag snart går till en tattoo-studio o släpar med mig mitt påslakan o visar^^
Får se, är inte hundra ännu o får väl vänta till vintern iom att jag inte är säker nu o vill göra de på samma studio där min brorsa nyss tatuerade en grip, jättefin!:laugh:

//r

Haha ja jag gick dit med baksidan på ett mjölkpaket :D

2 svalor, den ena en kopia av den på mjölkpaketet (som såg ut precis som jag tänkt den innan jag såg den på paketet :eek: ) och den andra inspirerad av den. Blev jättenöjd.
Har lagt in bilden förut men kan slänga in den igen. Får se om ni känner igen den undre svalan från Arlas mjölkpaket :D

029b.jpg

Senast ändrad av en moderator:

Okej! Vad fint =D O coolt att bli inspirerad av ett mjölkpaket^^ Blev tatueraren förvånad när du kom med det? Eller de kanske är vana vid att folk kommer med massa mer eller mindre konstiga saker o visar upp^^ Undrar vad som är det konstigaste...

//r

De rörde inte en min, de är nog vana med både det ena och det andra :D

Jag älskar kungakronor!! Får man fråga vart du hittat påslakanet? Vill också ha! Funderar också på att göra en tatuering med en krona, men jag ska nog fundera ett tag till ;)

Jag hittade det på en loppis, tyvärr...vet inte alls vart det kommer från, gissar att det var ett tag sen det köptes.. trasigt var det t om, fast jag ska bara använda en bit av det, så :laugh: Kan kolla lite senare om där finns nån lapp i det med info eller så..

//r

:o tack! :bow: Det var upplyftande för voltigehoppare med bulle i ugnen som känner sig lite lätt sunkig just nu :D

Har suttit och pillat en pinupversion av mig själv till sambon som vill ha den antingen rätt liten typ 20x5 i en lucka han har på armen, eller typ 30x10 på vaden, eller ungefär samma size på sidan av bålen, alltså under armen.

Vad tror ni? Vi har snackat om att mycket av detaljerna får nog väljas bort om han kör den på armen...
11-4.jpg

Den är jättefin, men posen är väldigt underlig. Jag skulle kört en klassisk pin-up pose.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag läste tråden där någon efterfrågade tips på en fotobok och då dök denna tanke upp men jag tänkte att den gjorde sig bättre i en egen... 2
Svar
26
· Visningar
1 242
Senast: Iamia
·
Kropp & Själ Jag känner mig lite dum men jag har inte riktigt koll på begreppen och undrar om bukeoraklet kan hjälpa mig? Som jag har förstått det är...
Svar
1
· Visningar
250
Senast: Luff
·
Kropp & Själ Jag har för flera år sedan fått mitt ledbrosk i ena foten söndertrampat av min käre Kanalj som hade bråttom in från hagen en...
Svar
15
· Visningar
387
Senast: Mia_R
·
Kropp & Själ Har hittills klarat mig ganska bra från smärtor, det är mest migrän jag lidit av, och ett gammalt skadat knä som gjort sig påmint då och... 2
Svar
26
· Visningar
1 210
Senast: NilHe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Blåsljud på hjärtat
  • Valp 2025
  • Guldfasanerna