tatueringstråden, del 3!

• Kropp & Själ
  • Trådstartare Trådstartare voltigehoppare
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 000
  • Visningar Visningar 373 351
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: tatueringstråden, del 3!

mina handtatueringar har slitits helt och jag har inte tatuerat mig på skitlänge, dela min sorg. PLZ!

Bläckberoende, antar att vi är en del.

mina handtatueringar har slitits helt och jag har inte tatuerat mig på skitlänge, dela min sorg. PLZ!

Bläckberoende, antar att vi är en del.

Jag är med dig! Var över 1½ år sedan jag tatuerade mig sist och jag är så sugen! Försöker trösta mig med att fila på nya idéer, men det gör nog inte saken bättre egentligen.. :grin:

*kl*

Nu får jag också vara med här för gjorde min första i förrgår. Bilden är från igår och kameran ville bara dö så den är inte så bra, får ta en ny och visa sen men ni får se den här så länge :p

32358444.jpg

Jag är med dig! Var över 1½ år sedan jag tatuerade mig sist och jag är så sugen! Försöker trösta mig med att fila på nya idéer, men det gör nog inte saken bättre egentligen.. :grin:

Jag med, fast inte för att det va jättelängesen men för att jag egentligen skulle upp i helgen o gjort en sittning på min backpiece men hade inte pengar o får vänta :( Buhuu !!!

Jag med, fast inte för att det va jättelängesen men för att jag egentligen skulle upp i helgen o gjort en sittning på min backpiece men hade inte pengar o får vänta :( Buhuu !!!

Vad tråkigt! :( Kan tänka mig speciellt om man bokat tid och så blir det inte av måste det kännas jobbigt. Jag har tänkt använda den påtänkta lönen av mitt förhoppningsvis-jobb i sommar till att tatuera mig till hösten, haha! :D

Jaa, det e riiktigt drygt... speciellt när jag så gärna vill bli klar !! Men förhoppningsvis blir det snart :)
hah förhoppningsvis-jobb !! :P Hoppas du kan tatuera dig då ;)

kl*
Mina två nyaste :)
Snapshot_20110512_5.jpg

Under läkning just nu. Så den är inte så fager ännu.
IMG_4184kk.jpg

Helt nygjorda, så ser kladdiga fula och ja lite ojämna ut. Men riktigt så illa är det inte irl ;) min ska fyllas i med leopard mönstrat och syrrans ska vara rengbågs-färgad ifylld.:) (linjerna på några ställen ser tjockare ut än på andra, men det är för att färgen från "mallen" sitter kvar där. Haha) aja
DSCN2603.jpg

kl

Funderar på denna
Pegasus_by_Raksha_the_Demon.jpg
på vänster skuldra. Vad tror ni, skulle det bli bra som tatuering? Kan man ha som sanddyner längst ner eller ska man rita dit de hovar som är dolda av sanden och skippa sanden helt?

Ska göra en annan i slutet av maj också, så denna blir isf min tredje :)
Men aah vad tror ni? Bra eller dåligt?
Vill iaf ha något med hästanknytning och då tycker jag pegasus är snyggast eftersom vanliga typ hästhuvuden ofta blir tråkiga och fula.

Funderar lite på denna med, samma placering men den känns lite tribalaktig, gillar inte det helt 100.
pegasus_tattoo____by_limizuki.jpg

Senast ändrad:

Jaa, det e riiktigt drygt... speciellt när jag så gärna vill bli klar !! Men förhoppningsvis blir det snart :)
hah förhoppningsvis-jobb !! :P Hoppas du kan tatuera dig då ;)

Härligt!
Haha ja :D Har inte hunnit längre än så ännu! Men jag hoppas starkt på pengar så att jag kan bygga ut lite ;)

Många fina tatueringar i tråden, har dock själv inte skrivit här innan då jag funderat länge. Gjorde min första till minne av min häst förra veckan, förstår dock inte hur man lägger in bilder från fb.

Senast ändrad:

Tyckte översta var skitsnygg och understa skitful om jag ska vara ärlig.. Tatueraren kan hjälpa dig med hur ni gör med hovarna, jag skulle tippa på att det blir bäst att skippa sanddynorna. :)

Den första var ur fin:d
Hade gjort med hovar och du inte har tänkt ha fler tattoos brevid eller så, då hade jag skippat hovar och mer "skuggat bort" benen. Om någon förstår min fina förklaring?

Senast ändrad:

Thanks! Tyckte dem blev rätt söta :D Visste inte hur den/dem skulle se ut före den/dem var klar... lite spännande. För hade lite olika små körsbär/tärningar/nyckelpiga/fjäril som jag hade suttit och ritat på vägen dit. Så fick han välja en, sätta dit den/dem och göra den/dem :D

(svenskan suger.. men hur skulle jag formulerat mig? hahah)

jo precis! Försökte känna efter vad det var han hade bestämt sig för när han drog linjerna. Men kände inte ens när han gjorde dem :D
Så vill man göra en gadd utan att det ska göra ont. Bakom örat is the way to go!

Tyckte översta var skitsnygg och understa skitful om jag ska vara ärlig.. Tatueraren kan hjälpa dig med hur ni gör med hovarna, jag skulle tippa på att det blir bäst att skippa sanddynorna. :)

+ NotlikeI

Visst är den fin :D Inte jag som ritat dock :p
Ska skriva ut bilden och ta med till tatueraren på lördag eller måndag och diskutera lite och framförallt fråga om han känner att han kan göra den snygg för lite pill är det ju. Plus fråga hur mkt den kommer kosta, pappa hävdar att den kommer gå på typ 10000, jag tror typ hälften av det.
Tror nog att den får ha hovar, känns som det kommer se konstigt ut annars.

kl.

Jag har lite funderingar på att göra en tattoo nr 2. Har redan en placerad på handleden men är sugen på att göra en i nacken också. Vil ha tre ord, som jag redan klurat på. Men frågan är om det är värt att göra den nu såhär precis innan sommaren?

Jag ringde studion och dom hade ingen tid förrens i slutet på maj/början av juni. Sen är det väl några månaders läketid beroende på.. För kommer ihåg sen min förra att det inte gick att sola.

Hur skulle ni gjort bukare? Jag är grymt sugen på att göra den innan sommaren då det är så fint när man har linne/bikini på sig, till skillnad från vintern.. Beslutsångeeeest. :devil:

Jag gjorde min andra veckan innan midsommar. I nacken. Några dagar senare red jag en tvådagars fälttävlan i sommarhettan. Kanske inte optimalt, och jag fick ju ha en kompress övertejpad när jag var i stallet/ute i solen första veckan för att skydda den men samtidigt hålla den luftig. Men det gick bra. Min första gjorde jag i Thailand, på benet, och den hade jag en gasbinda lindad över när jag var i solen första veckan som skydd.

Så jag har bara gjort mina under varma säsonger, och det har gått jättebra. Är det din andra så vet du väl dessutom redan lite hur din kropp läker, mina två har läkt jättefint och snabbt så det har inte varit så mycket extraskötsel på grund av vädret, sköter man dem som vanligt och låter de läka fritt resten av tiden så...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag läste tråden där någon efterfrågade tips på en fotobok och då dök denna tanke upp men jag tänkte att den gjorde sig bättre i en egen... 2
Svar
26
· Visningar
1 238
Senast: Iamia
·
Kropp & Själ Jag känner mig lite dum men jag har inte riktigt koll på begreppen och undrar om bukeoraklet kan hjälpa mig? Som jag har förstått det är...
Svar
1
· Visningar
250
Senast: Luff
·
Kropp & Själ Jag har för flera år sedan fått mitt ledbrosk i ena foten söndertrampat av min käre Kanalj som hade bråttom in från hagen en...
Svar
15
· Visningar
387
Senast: Mia_R
·
Kropp & Själ Har hittills klarat mig ganska bra från smärtor, det är mest migrän jag lidit av, och ett gammalt skadat knä som gjort sig påmint då och... 2
Svar
26
· Visningar
1 210
Senast: NilHe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka