Åh vilken fin! Har du lust att dela med dig av receptet?Livet har känts lite allmänt crap idag, så jag piggade upp mig med att baka en chocolate chip cookie-kladdkaka !
Visa bifogad fil 49099
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Åh vilken fin! Har du lust att dela med dig av receptet?Livet har känts lite allmänt crap idag, så jag piggade upp mig med att baka en chocolate chip cookie-kladdkaka !
Visa bifogad fil 49099
Och jag bakade grova tekakor med rågmjöl igår! Blev jättegoda!Idag bakar jag pitabröd igen . Denna gången med rågmjöl i, får se hur det blir!
Och jag bakade grova tekakor med rågmjöl igår! Blev jättegoda!
Åh vilken fin! Har du lust att dela med dig av receptet?
Och ser väldigt goda ut också!Nu har jag ätit upp allt mitt pitabröd och all min jäst , så idag fick det bli ett par bakpulver-bullar. Hoppas de är goda, de luktar gott iaf
Och ser väldigt goda ut också!
Vill du dela receptet?
Jag tycker det låter jättegott, bra ideJag sitter och funderar på efterrätt till midsommarfirandet... Vad tror ni, skulle man kunna göra en hybrid av gräddtårta och Sverigekaka genom att helt enkelt täcka Sverigekakan med grädde och jordgubbar? Jag är inte överdrivet förtjust i vanlig gräddtårta med vaniljkräm och grejer, tycker att det lätt blir lite för gräddigt liksom, men har ändå av oklar anledning sug efter en riktig jordgubbstårta och tänker att det här kanske kan bli ett bra mittemellan-alternativ?
Tjoho!Jag tycker det låter jättegott, bra ide
Låter jättegott!Jag sitter och funderar på efterrätt till midsommarfirandet... Vad tror ni, skulle man kunna göra en hybrid av gräddtårta och Sverigekaka genom att helt enkelt täcka Sverigekakan med grädde och jordgubbar? Jag är inte överdrivet förtjust i vanlig gräddtårta med vaniljkräm och grejer, tycker att det lätt blir lite för gräddigt liksom, men har ändå av oklar anledning sug efter en riktig jordgubbstårta och tänker att det här kanske kan bli ett bra mittemellan-alternativ?
Ja det är ju också ett alternativ förstås! Låter väldigt somrigt och fräscht.Vi brukar göra jordgubbstårta med lemoncurd istället för vanilj, blir jättegott och inte så sött och mastigt.
Inte en susning faktiskt! Men jag vet att mormors recept på både Sverigekaka och vanlig sockerkaka specifikt säger hett vatten, så jag antar att det påverkar något på något sätt... Jag provade att googla lite snabbt nu men kom inte fram till något!Låter jättegott!
Vet du varför det ska vara kokhett vatten i smeten?