Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
En bra sak med barn, man kan baka massa goda saker typ hela tiden för ”man måste ju sysselsätta baaaarnen”
Idag fick de små krabaterna göra äppelmuffins. Ska bli trevligt att provsmaka! Smeten var minst sagt lovande
Jag bakar mycket mindre sen jag fick barn eftersom jag vill att han ska äta så lite socker som möjligt, vilket är rätt tråkigt eftersom jag älskar att baka! Har försökt några gånger att baka sockerfritt men det blir inte alls lika gött!
Tänker lite så här med och väljer därför gärna bakverk som är lite nyttigare, t.ex. smulpaj med extra mycket äpplen, havregryn och pyttelite socker och smör. Dessutom har jag märkt att de inte äter särskilt mycket i slutändan (idag tog väl sonen en tugga på sin muffins t.ex.) utan det är bakandet som är det roliga
(Och jag överdrev lite, vi bakar inte hela tiden utan lite då och då )
Det sistnämnda tar jag gärna recept på! Så himla fin!Idag har jag äntligen fått bakat lite igen! Älskar när jag får tid till det, det är verkligen en avslappnande hobby !
Det blev glutenfria moccarutor till min systerson, samt en sockerkaka med krossad mörk choklad samt chokladglasyr .
Visa bifogad fil 20001
Superfin! om du penslar olja eller smör på insidan av sugarpasten innan du lägger på, så håller det bättre (det fungerar att göra med marsipan också för att förhindra att marsipanen blir fuktig ). Ifall du inte hade koll på detPrecis som @Killaloe har jag gjort en enhörningstårta! Dottern hade beställt en (med jordgubbssmak) till sitt 3årskalas, så det var bara att leverera
Visa bifogad fil 20429
Fyllningen var jordgubbsmousse och vit choklad med apelsinzest, blev riktigt gott med de lite syrliga jordgubbarna och den söta vita chokladen. Dock har jag aldrig hört talas om att sugarpaste och grädde inte går att ha ihop, så det var tur att vi skulle äta den ganska omgående
Tack! Ja jag läste mig till det, såhär i efterhand nåja, den var fin vid servering i alla fall!Superfin! om du penslar olja eller smör på insidan av sugarpasten innan du lägger på, så håller det bättre (det fungerar att göra med marsipan också för att förhindra att marsipanen blir fuktig ). Ifall du inte hade koll på det
Bra att kunna till nästa gång om inte annatTack! Ja jag läste mig till det, såhär i efterhand nåja, den var fin vid servering i alla fall!