Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Håller med, började genest fundera om jag hinner baka kaka nu på kvällen@westernsuzie det där gjorde ju inte direkt underverk för sötsuget
@westernsuzie det där gjorde ju inte direkt underverk för sötsuget
Chokladbiskvierna
Också provat att göra de där, mycket goda! Men dina blev snyggare!
Det är då man gör cake popsMan får väl dela med sig av ett misslyckande också. Gjorde rulltårta igår men det ringde precis när jag tagit ut plåten ur ugnen . Hann inte stjälpa upp den på nytt bakplåtspapper och på plåten låg den en timme senare för samtalet blev lite längre och jag glömde bort den. Avbakningen hade fortsatt ett bra tag antagligen och botten var ganska hård. Så det var bara att slänga och börja om men sen blev det en god rulltårta med chokladsmörkräm som jag bjudit på idag.
Varför gör de inte ihop?Precis som @Killaloe har jag gjort en enhörningstårta! Dottern hade beställt en (med jordgubbssmak) till sitt 3årskalas, så det var bara att leverera
Visa bifogad fil 20429
Fyllningen var jordgubbsmousse och vit choklad med apelsinzest, blev riktigt gott med de lite syrliga jordgubbarna och den söta vita chokladen. Dock har jag aldrig hört talas om att sugarpaste och grädde inte går att ha ihop, så det var tur att vi skulle äta den ganska omgående
Sugarpaste (och delvis även marsipan) smälter när den kommer i kontakt med grädden råder lite delade meningar om varför, men om en penslar/smörjer med smör eller olja så fungerar detVarför gör de inte ihop?
Har du något tips för att smidigt få ut själva biskvismeten i formen? Jag hade liiite problem med klet liksom..Åå tack!! Ja de blev väldigt goda och gick snabbt och smidigt att göra i en form så här istället för pilla med en liten biskvi i taget ska definitivt göras fler gånger!
Lägg bakplåtspapper i hela formen så du bara kan lyfta ut hela kakan sen.Har du något tips för att smidigt få ut själva biskvismeten i formen? Jag hade liiite problem med klet liksom..
Om du menar ogräddade smeten så stjälp i den och dra ut med slickepott eller botten av ett dl-mått. Om du oljar redskapet lite så kladdar det inte fastHar du något tips för att smidigt få ut själva biskvismeten i formen? Jag hade liiite problem med klet liksom..
Har du något tips för att smidigt få ut själva biskvismeten i formen? Jag hade liiite problem med klet liksom..
För mig kladdade det som jag vet inte vad och bakplåtspappret åkte bara fram och tillbaka. Jag ska prova med lite olja nästa gång.Menar du mandelmassesmeten? Tog en stor ugnsform med bakplåtspapper i och bredde ut den med en sån där slickepott i gummi/plast. Den smetade inte fast sig på den
För mig kladdade det som jag vet inte vad och bakplåtspappret åkte bara fram och tillbaka. Jag ska prova med lite olja nästa gång.
För mig kladdade det som jag vet inte vad och bakplåtspappret åkte bara fram och tillbaka. Jag ska prova med lite olja nästa gång.
Jag bakade förra helgen, ännu en enhörningstårta enligt samma recept så inte så mycket att uppdateraMen bakar ni inget längre, gott folk? Jag vill få inspiration på nya recept!
Har börjat viktväkta, det är ganska inspirationsdödande.Men bakar ni inget längre, gott folk? Jag vill få inspiration på nya recept!
Imorn kommer min syster förbi och tänkte bjuda henne på lite brunch! Någon form av scones, ost och något grönt som pålägg, pannkakor, vispgrädde och blåbärssylt tänker jag mig