Sv: Tar ni upp efter er hund?
Det finns ett sånt ställe hos mig med. Jättemysig promenadväg genom en skogsdunge i utkanten av ett bostadsområde. Men när snön börjar smälta går det inte att vara där, man får kryssa mellan pölar av smält avföring och det stinker så man knappt kan andas. Och folk bor alldeles intill... Och områdets dagis har sin gård ut mot detta stinkhål. Personalen har pratat med mig när dom sett mig komma med hunden och det är så illa att barnen inte vill leka på sin gård för det luktar så äckligt...
Just som du tänker många här där jag bor. Det är bara det att det STINKER när allt på en gång smälter på våren! Och oftast har de då skitit på snön som inte skottats ordentligt så när snön försvinner visar det sig att skiten ligger på gångbanan. Mina hundar har 5-8 m flexi och går undan långt upp i högt gräs i en backe så inga går där. Deras skit förmultnar dessutom 3 ggr så fort som de enorma högar de torrfoderätande hundarna i grannhusen lämnar efter sig. Men det har blivit bättre hos oss iallafall sedan grannen med amstaffen flyttade. De lämnade högar på kortklippt gräsmatta intill grillen och matbord. UÄK!
Det finns ett sånt ställe hos mig med. Jättemysig promenadväg genom en skogsdunge i utkanten av ett bostadsområde. Men när snön börjar smälta går det inte att vara där, man får kryssa mellan pölar av smält avföring och det stinker så man knappt kan andas. Och folk bor alldeles intill... Och områdets dagis har sin gård ut mot detta stinkhål. Personalen har pratat med mig när dom sett mig komma med hunden och det är så illa att barnen inte vill leka på sin gård för det luktar så äckligt...