Tar ni upp efter er hund?

annie_cool

Trådstartare
Detta har jag tänkt på ett tag jag brukar ofta göra det även om jag inte gillar doften så tar jag ändå efetr min hund. Så vad gör ni med ni med erans bajs? låter ni det ligga eller tar ni upp det?

Bara en fråga inget annat,.

Sv: Tar ni upp efter er hund?

Öhhh, självklart, det finns inget annat svar/ursäkter!!!

Enda gången jag inte tar upp, är när hunden bajsar mitt ute i skogen/ödemarken där ingen får ont av det.

Varför tar man inte upp efter hunden är min fråga tillbaka? Det är banne mig vårt ansvar som hundägare att hålla rent efter vår hund och inget annat finns som svar.

Jag ser det som en självklarhet att plocka upp, önskar alla hundägare gjorde det!

Japp det har jag och så tänkt på.Framför allt där folk går som tex cykelbanor och nära lekplatser och skolr opch såna platser.

Jag tar inte upp :p

Det beror på att vi bor i vildmarken och promenerar i skog och berg, och lite på grusväg (dom skiter alltid i buskage). Däremot "mockar" vi hundskit i trädgården då och då eftersom dom gör av sig där ibland på kvällarna.

Promenerar jag i byn 7km bort så har jag alltid med mig bajspåse, givetvis.

I bebyggt område, längs gång och cykelvägar eller andra populära ställen där folk går så plockar jag upp ja.

Inte i skogen, om han bajar nere i diket längs landsvägen eller på st
ällen där risken för att någon ska trampa i det är minimal.

Min hund är väldigt privat av sig när han går på toa. Har han flexi-kopplet så utnyttjar han alla 5 metrarna för att komma så långt in i buskarna som möjligt och vi bor rätt lantligt så det är inte alltid jag tar upp. Men påsar är alltid med. 2 st minst.

Jag tar alltid upp efter min hund också. Vet folk här som rastar i elljusspåret och inte tar upp efter sin hund :mad: Jag bor precis vid det och går ofta där med min hund, så jag ser hur det ser ut. Och väldigt väldigt ofta ligger det skit mitt i banan där folk springer. Säkert jättekul att sätta sig i bilen hem sedan med dojjorna fulla med hundskit efter ett löprunda. Går hunden långt in i skogen, helt ok men redan ett steg i sidan från banan tar jag upp. Har väldigt många gånger fyllda bajspåsar med från spåret med andra hundars skit.

Okej Våran hund är och så lite privat av sig han brukart ofta gå en bit in och göra sitt. Vilket är ganska så skönt..<3

Jag tar alltid upp efter min hund också. Vet folk här som rastar i elljusspåret och inte tar upp efter sin hund :mad: Jag bor precis vid det och går ofta där med min hund, så jag ser hur det ser ut. Och väldigt väldigt ofta ligger det skit mitt i banan där folk springer. Säkert jättekul att sätta sig i bilen hem sedan med dojjorna fulla med hundskit efter ett löprunda. Går hunden långt in i skogen, helt ok men redan ett steg i sidan från banan tar jag upp. Har väldigt många gånger fyllda bajspåsar med från spåret med andra hundars skit.

Vist är det grrrrr...att plocka upp efter andra?!
Jag bor i ett jättelitet radhusområde. Bara 12 hushåll...och två hundar, min och grannens. Vi har typ bara skog och åker omkring oss, likt förbaskat rastar grannen sin hund på gräsmattor och längs trädgårdsgångarna. Jag tar upp det för jag vet att alla här är inte stormförtjust i hundar och jag vill absolut inte bli misstänkt för att vara slarvern eller att folk ska börja bli sur på oss med hund. Våra hundar har tyvärr samma storlek på skitarna så det är säkrast att ta upp :mad:

För några veckor sedan hade jag varit hos särbon hela helgen. När jag kom hem låg en hundskit framför min postlåda :wtf:
Knallade ner till gårdsansvarig och drog med henne till postlådan. Visade henne skiten och sa "Nu har jag varit bort i 4 dagar så den där skiten är inte min och jag tänker INTE ta upp den"
Gårdsansvarig gick till grannen och bad dom ta upp sin skit. De kontrade med "Det är Voffs skit" ......
Gårdsansvarig sa då att jag hade ju varit bortrest, dessutom har hon sett att jag alltid plockar upp så hon var rätt säker på att skiten var deras. Då hävde de ur sig "Tur att hon alltid ska vara så redig då!" :(

Tacken för man plockar upp deras bajar.......

Inte när vi är i skogen, hamnar det vid stigen kickas det bort med pinne. Eller när labradoren ibland vrider in rumpan i en buske så det är omöjligt att hitta. I staden/byn osv i övrigt så självklart.

Typ aldrig. Av den enkla anledningen att jag bara går i skogen med dom. Skulle jag få för mig att ta en tur på stan så har jag såklart påsar med mig, men dom är oftast rastade i skogen innan stadsrundan ändå.

Alltid, sa lange vi inte ar mitt ute I ingenstans dar risken ar liten att andra gar.
Har dessutom forsokt bli batter pa att alltid ha pasar I fickan efter att hund skrallet lagt en stor hog mitt pa parkeringen utanfor mat affaren dar vi tranade pa person moten. Insag sa fort han satte sig att jag inte flyttat pasarna fran bildorren till fickan. Snacka om pinsamt att springa till bilen och tillbaka och overtydligt plocka bajset sa "alla" sag...

Plockar aven I hundparken trots att man lever farligt I minfaltet som lamnats av de andra hundagarna. En annan favorit ar nar folk plockar upp bajset och sedan lamnar pasen pa exakt samma stalle - whats the point?

Har alltid en rulle påsar i fickan och plockar upp där det finns risk att folk kan trampa i det. Dvs inte om de sätter sig i ett dike eller om vi är långt ute i skogen.

Det allra konstigaste som finns tycker jag är när folk plockar upp efter sin hund och sedan slänger/lämnar kvar påsen på marken. En hög med hundbajs försvinner "av sig själv" så småningom, men en plastpåse blir ju liggande i åratal. Hur tänker man här?

I trädgården och där det är riska att någon trampar i det plockar jag alltid upp. Men inte om hon gör sina behov i skogen (om hon inte gör det på stigarna så klart).

Jag har alltid ett par påsar med i fickan.

Vi kom nyss hem från Costa Calma, där det finns många hundar, och inte en enda plockar upp efter sin hund där. Det var fruktansvärt äcligt, särskillt om hunden hade satt sig mitt på trottoaren.

Har alltid en rulle påsar i fickan och plockar upp där det finns risk att folk kan trampa i det. Dvs inte om de sätter sig i ett dike eller om vi är långt ute i skogen.

Det allra konstigaste som finns tycker jag är när folk plockar upp efter sin hund och sedan slänger/lämnar kvar påsen på marken. En hög med hundbajs försvinner "av sig själv" så småningom, men en plastpåse blir ju liggande i åratal. Hur tänker man här?

:banghead: Sånt där kan jag bli tokig av!
Jag tar väldigt sällan upp efter min hund, men å andra sidan så är vi nästan alltid ute i skogen så det känns lite onödigt. ;) Men är vi på befolkade platser har jag alltid med mig påsar och tar upp om han skulle göra ifrån sig.

Plockar alltid upp även om det är en bit ner i diket vid vägen eller sidan av stigen i skogen och det beror på att det går mängder med dagisbarn här och dom går gärna ner i diken och plockar blommor etc. Dom leker varje vecka i skogen och då är dom ju överallt och inte bara på stigarna.

Har själv många många gånger fått hundbajs på mina barns skor och knän när dom plockat blommori dikena :yuck:. Så jäkla äckligt!!!!!!

Så även om er hund kliver ner i diket och ni därför inte plockar upp, se det från ett barns perspektiv! :mad:

De enda barn som är i skogen där jag går är mina egna... ;) Och på en vecka så är bajset oftast förmultnat, och med tanke på att vi tar olika stigar och vägar nästan hela tiden så tycker jag inte att problemet är så stort! Det är betydligt större problem med folk som åker in på skogsvägar och "städar" bilen, dvs slänger ut allt utanför bilen och sen helt magiskt tror att det bara försvinner. Där kan det dyka upp glasflaskor och vassa plats och metall delar som djur och barn kan göra sig illa på.

Alltid, enda gångerna jag inte gör det är om vi är mitt ute i skogen. Eller om det är omöjligt (vette fan hur man får upp ränneskita?). Ifall jag skulle glömma ha påsar på kopplet så har jag alltid påsar i jackan och/eller väskan. Inga ursäkter finns det hos mig att inte plocka upp.

Håller med någon om att det är fullkomligt onödigt att plocka upp om man enbart ska dumpa påsen där.

Liknande trådar

Övr. Hund Kort fråga. Går det bra att cykla med en liten hund (tänk 5kg eller nåt) som springer bredvid? Eller är det helt enkelt för farligt? :o...
Svar
16
· Visningar
748
Senast: Fetaost
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
902
Senast: inverterad
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 398
Senast: ildiko
·
Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
786

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka