Tar du med dig passet när du transporterar? *spinoff*

Sv: Tar du med dig passet när du transporterar? *spinoff*

Har stallet 50m från hemmet så jag har bådas pass inne i huset.
Har ca 10 min till ridhus och när jag åker har jag tidigare haft fjordingens pass med mig (numera pensionär och tränas inte på samma sätt) då det är bra storlek och passar i handskfacket. Morganens däremot är en hel pärm och lite osmidigare att ta med så det får stanna hemma på träningarna...

Nej, jag har aldrig hästens pass med mig om jag åker någonstans... Fy på mig! :D Imorgon skall vi ut och åka och jag lovar att jag skall ta med hans pass! :p :idea:

I vårt stall försvaras passen inlåsta i stallet så de finns tillgängliga hos hästarna vid behov. Jag har med pass när jag åker med hästen om jag inte glömmer det.

Ja, passet följer med om hästen åker från stallet :)

Stallägaren har passet i stallet. Tar inte med mig det vid transportering. Skulle aldrig lämnat iväg det till en annan stallägare än henne, vi är nära vänner.

Sedan är jag inte för hästpass, tycker det känns onödigt.

Ursäkta att jag är lite OT nu, men jag undrar: Vad händer om man inte kan visa upp passet inom angiven tid?

Jag har stall hemma, så passen har jag i huset. Åker jag till tävling eller vet är passet såklart med men till träning (drygt 30 min) slarvas det ganska ofta.

*KL*
Passen förvaras hemma och är inte omedelbart tillgängliga för stallägaren. Vi tar med dem om hästarna skall transporteras långt (eller på tävling förstås), men inte när det bara skall tränas i närmaste ridhus.

Självklart!
Häst 1 som str uppstallad har sitt pass i sadelkammaren och häst nr 2 har sitt pass hemma hos ägaren till lösdriften.

Det har väl de flesta stall krav på trodde jag!

Jag transporterar aldrig utan pass, för antingen ska man på tävling eller till veterinär... så det faller sig naturligt för mig :)

kl

Passet ligger i pappas bil så om vi använder den så är ju passet med. Använder vi min bil så får jag väl flytta över det. Jag tänker aldrig lämna det i stallet, stallägaren har inte frågat efter det heller.

Det känns inte som en lämplig förvaringsplats för värdepapper...

Tänkte varna för att ha passen i bilen!
Min kompis fick sin bil stulen och där försvann 5 hästpass :eek: Inte roligt, dom kom aldrig tillbaka.

Mina hästpass har jag hemma. Dom är med på tävlingar och en del träningar men inte på anläggningen där dom haft problem med inbrott i bilarna :mad:

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag behöver tilläggsregistera min connemara för att stallet jag är uppstallad i ska kunna registera honom hos jordbruksverket. Om jag...
Svar
9
· Visningar
1 111
Senast: Hipphopp
·
Ridning Hej Jag är en av de som inte har ekonomi till varken att köpa eller hålla häst. Men jag har ändå drömmar och ambition att komma till...
Svar
13
· Visningar
2 092
Senast: tuaphua
·
Ekonomi & Juridik Någon som har nåt tips på hur jag nu ska gå tillväga? I november fick jag "överta" en lite av problemhäst (islandshäst) av en svensk...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
13 986
Senast: Korven
·
Avel Så är vi inne i den tidpunkten på året, sökandet efter nya hingstförmågor! Lite tankar från mig och jag undrar givetvis hur ni andra...
Svar
19
· Visningar
2 390

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka