Tappat pälsen..

J

Jorona

Har en kaninhane som är 7 år i augusti. Han är en utekanin och har tappat pälsen i baken! :cry: Han bor i en hage på två gånger tre meter och har även ett hus/bur på 60cm gånger 120cm i anslutning till hagen som han kan gå in i när han vill. Den är torr och fin med spån som underlag och i buren finns det även ett isolerat bo. Nu är det så att han aldrig är inne i buren mer än att han äter och dricker. Sedan sitter han konstant ute i snö och väta. Är så att han befinner sig hos min familj i norrland, medan jag bor i södern. Mamma ringde igår och berättade att han har tappat allt hår i baken och att de nu endast låter honom vara i buren.
Vad kan det bero på att han har tappat all päls i baken? Har det med åldern att göra eller att han sitter så mycket i väta eller finns det någon annan sjukdom?? Någon som vet? Ska för övrigt med honom till vet.
/Tacksam för svar.

vad får han för foderstat?
låter som ett bristtillstånd, alternativt ohyra.

Du gör nog klokast i att ta han till veterinären på en gång! Det är vad jag skulle göra om det hände min gamla gubbe på 7 år!

Liknande trådar

Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 401
Senast: Karminnie
·
Hästvård Lillens till och från hälta eller vad vi ska kalla den är tydligen av en envis sort, och jag börjar bli rejält frustrerad. Kort...
2
Svar
24
· Visningar
3 777
Hästvård Har ett mycket underligt hudproblem hos min häst som jag bara måste försöka lösa. Ingen verkar förstå eller vilja förstå vad detta kan...
Svar
15
· Visningar
2 433
Senast: Alexandra_W
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30
  • Promenadskor vinter