Tappat morgon aptiten?

S

Saharah

Hej!

Min 9månaders tollarevalp har börjat bete sig lite konstigt. Förut så åt han med glädje allt som fanns i matskålen, men nu har han börjat lämna nästan allt, men bara på morgonen.
Kan det här beteendet ha något med könsmognaden att göra? Han äter upp allt senare under dagen. Det enda som är annorlunda med honom nu är att han gnäller lite mer, men verkar inte ha ont någonstans eller så.
Vad är det som händer? :(

Sv: Tappat morgon aptiten?

Jag skulle kunna tänka mig att det finns det. Han är allmänt ganska flåsig av sig även fast det inte är varmt. Men är det en anledning till att inte äta på morgonen, och gluffsa i sig på eftermiddagen?

Nar min tjej har fatt ata sa mycket hon vill (hon ar en MYCKET glupsk rottis) tills hon blev overviktig slutade hon att ata pa morgonen och at bara pa kvallen. (Det vill saga, maten stod inte framme, men hon fick sa mycket hon ville ... av hundvakten i tva manader medan jag var bortrest.)
Nu nar hon halls smart och smidig igen:p far hon storre portion pa kvallen an pa morgonen eftersom det tydligen passar hennes matsmaltnings system battre att ata pa kvallen.

När våran unghund var runt 11månader tappade han överhuvudtaget all aptit.
Han käkade bara sitt godis och det var väl det han levde på ett tag: frolic och köttbullar :eek: :eek:.

Vi var inne hos vet som gick igenom honom ordentligt för att se till att han inte hade ätit nått/hade ont i halsen osv. Inget kom upp. Löptikar bor vi inte ens i närheten av och han var inne i en period där han faktiskt inte var så intresserad av alla lukter som han är nu (ca 13mån) ;).

Det som löste det var att han blev passad över en långhelg av andra som hade en vovve medans vi var bortresta, sedan dess har han ätit med god aptit!

Om din hund tar godis och äter på kvällen skulle jag faktiskt vänta med att oroa mig och förutsätta att det är hormoner. Försök att låta bli att truga i honom maten med, bara plocka bort frukosten ett tag. Testa annars om han käkar hela givan på kvällen?

Liknande trådar

Hundhälsa Hej där, Jag har en shiba som är okastrerad på nästan så exakt 2 år, han har betett sig väldigt konstigt de senaste 2 veckorna. Vi...
Svar
0
· Visningar
831
Senast: ryujaneiro
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 551
Senast: Freazer
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 810
Senast: Anonymisten
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
28
· Visningar
2 606
Senast: Ceta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka