Tappar broddar

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har haft flera tidigare hovslagare som skott nästan vilken konstrande häst som helst utan att klaga. Nuförtiden ska det vara lugnande vid minsta problem med skoningen ingen skor längre krångliga hästar är min uppfattning och går det inte att lösa problemet ska hästen ha lugnande alltid typ.
Varför ska hovslagaren behöva hantera en krånglig häst tänker du?
Jag tycker dock hovslagare fortfarande har enormt tålamod med krångliga hästar. De som de kräver lugnande på är på en annan nivå.
Men varför ska en hovslagare alls utsätta sig för en krånglig häst för?

Varför ska hovslagaren behöva hantera en krånglig häst tänker du?
Jag tycker dock hovslagare fortfarande har enormt tålamod med krångliga hästar. De som de kräver lugnande på är på en annan nivå.
Men varför ska en hovslagare alls utsätta sig för en krånglig häst för?
Går det inte att sko hästen så går det inte men om man inte kan hantera krångliga hästar i någon mån bör man nog inte vara hovslagare.

Varför anser du att hovslagaren ska utsätta sig för att hantera krångliga hästar? Även om hen kan det, varför ska en hovslagare det om det innebär en ökad skaderisk?
Det beror väl helt på hur krånglig hästen är. Unga hästar t.ex har inte alltid tålamodet att stå som ljus det hör till hovslagarens kompetens att kunna hantera hästar. Att man däremot inte ska behöva sko hästar som kan anses farliga om man inte vill är en helt annan sak.

Det beror väl helt på hur krånglig hästen är. Unga hästar t.ex har inte alltid tålamodet att stå som ljus det hör till hovslagarens kompetens att kunna hantera hästar. Att man däremot inte ska behöva sko hästar som kan anses farliga om man inte vill är en helt annan sak
Men du har ändå åsikter på att hovslagare vill sedera krångliga hästar där man inte kan träna bort beteendet? Du pratar i cirklar...

Men du har ändå åsikter på att hovslagare vill sedera krångliga hästar där man inte kan träna bort beteendet? Du pratar i cirklar...
Det är upp till hovslagaren själv var han drar sin gräns med krångliga hästar men helt okunnig i hästhantering får en hovslagare ändå inte vara.

Nu har den här tråden spårat ur. Man kan uttrycka en avvikande åsikt utan att vara nedlåtande mot den som man diskuterar med, i den här tråden har yttrats många onödigt hårda ord.

Jag stänger därför tråden för genomgång och rensning, får se om den öppnas igen.

/mod.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Närmar mig nu min första vinter med transport och funderar på det här med broddar. Jag har ett Fautras och jag misstänker att den...
Svar
4
· Visningar
402
Senast: Anna-Bella
·
Utrustning Har haft tur och inte behövt boots i hagen på någon häst tidigare. Men min valack envisas med att trampa sig själv på framsidan av... 2
Svar
39
· Visningar
1 401
Senast: Kristall10
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
499
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Hej! Har en sadel som behöver byta sits på. Kontaktade sadelmakare i min närhet och hon säger att den behöver skickas till fabriken... 2
Svar
23
· Visningar
1 046

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka