Tappar balansen???

Gilette

Trådstartare
Min häst har börjat "tappa balansen" då och då... den senaste veckan har hon vid tre tillfällen snubblat till helt plötsligt och gått ner på knä, oftast i nerförsbackar.
Och efter varje avslutat ridpass verkar det som om hon tappar balansen i bakbene (i skritt på lång tygel) óch bakdelen sjunker ner! vad kan det vara som är fel?

Sv: Tappar balansen???

kolla upp bakknäna.. snubblingar kan oftast vara symptom på knäledsinflammation bak!

Jag köpte en häst förra vintern och hon gick igenom vetr.bes u.a men när jag väl började rida henne snubblade hon mycket med fram och tappade baken i både skritt och trav... Skulle rekommendera att ringa till vetrinär eller åka till ett djursjukhus för att kolla det. Min lilla tjej hade nämnligen dubbelsidig hovledsinflammation fram :cry: Bättre kolla en gång för mycket än en gång för lite. Lycka till... håller tummarna för er.

Jag tycker det låter som ett fall av den nervsjukdom som det varit mycket tal om här under hösten.
Äter hästen silage?? (de tror att det är silaget som orsakar sjukdomen)
I så fall rekommenderar jag att söka veterinärvård snarast!

Ring en veterinär och be den komma ut och titta för din häst är Inte ok!

Är hästen ung? Min häst höll på så under peroder när han var ung, då visade det sig att det var mjölksyra i benen. Hans framben kunde vika sig och några gånger hamnade han på knäna.
Men om du inte tror att det kan vara det, så är det kanske bara en utredning som återstår.

Lycka till

reebok har en poäng .
vår pålle snubblade också mycket när han var yngre.
Men med många halvhalter o ett bra stöd på bettet så gick det tillslut bra. :)

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 807
Senast: fixi
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 129
Senast: Freazer
·
Hundhälsa Hej där, Jag har en shiba som är okastrerad på nästan så exakt 2 år, han har betett sig väldigt konstigt de senaste 2 veckorna. Vi...
Svar
0
· Visningar
760
Senast: ryujaneiro
·
Träning Jag har kört fast lite i mitt träningsplanerande och behöver tips. Just nu lägger jag upp en grovplanering i excel för hela året, sedan...
2
Svar
23
· Visningar
2 289
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar