Tappa tänder

BIMM

Trådstartare
Jag har två kattkillar som är sex månader gamla. De håller på med sin tandömsning fortfarande, den ena har dubbla hörntänder uppe sen ett par veckor och den andra har nyss tappat på ena sidan. Den som fortfarande har fyra hörntänder uppe verkar inte vilja släppa mjölktänderna, de sitter stenhårt, har aldrig sett det förut trots att jag haft många kattungar förut. Någon som vet om man ska göra något eller bara att vänta?

Sv: Tappa tänder

Sitter de hårt så brukar man dra ut dem efter 6 månaders ålder för att minska risken för bettfel m.m.

OK Tack. Hittade en artikel på nätet som sa samma sak, får väl ringa vet i morgon, Suck:(

Passa på att kastrera samtidigt så sparar du ett par kronor.

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
22 156
Senast: Whoever
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 616
Relationer Vet inte riktigt vad jag skulle döpa tråden till. Varning för låååååååångt inlägg. Vet inte riktigt var jag ska börja i hela historien...
2
Svar
23
· Visningar
3 796
Senast: Lipperta
·
Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
4 952

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve
  • Atletix
  • Vi som letar häst II

Omröstningar