nightcrawler

Trådstartare
Jag ska snart tapetsera och står nu inför ett frågetecken. Jag har tyvärr bårder i alla rum och dom lossar på vissa ställen längst upp mot taket. Även tapeten lossar längst upp på några ställen. Hur gör jag med detta? Drar jag loss rubbet och spacklar? Funderar även på att måla. Måste jag slänga upp såna där tapeter man målar på då om jag inte får loss bården?

Generellt råd är att du ska dra loss all tapet du kan.

Du behöver alltså inte ett lager till ("renoveringstapet" ) utan du ska ha färre lager. Det brukar gå lättare än man tror.
Verkar som att det bara sitter ett lager och det är målat. Bårderna däremot verkar vara två lager. Ska göra en fondvägg och står i valet och kvalet om jag ska måla eller tapetsera resten.

Älskar när det sitter flera läger och man kan se vad som suttit innan. Minnas barndomens hemska tapeter :p:yuck: en del var ju ruggigt fula.
:rofl: :rofl: ja en stund i alla fall. Hos mig satt det flera lager på vissa ställen, var redan halv borttaget på andra och i ett rum satt det som hejsan. Fy bövelen. Pilla, pilla, pila, skrapa, skrapa, skrapa Aldrig mer.

Inte var det några fina/roliga tapeter heller bara grymt fula och skrikiga

:rofl: :rofl: ja en stund i alla fall. Hos mig satt det flera lager på vissa ställen, var redan halv borttaget på andra och i ett rum satt det som hejsan. Fy bövelen. Pilla, pilla, pilla, skrapa, skrapa, skrapa. Aldrig mer.

Inte var det några fina/roliga tapeter heller bara grymt fula och skrikiga
Du glömde
Blöta. Pilla, pilla, blöta igen, pilla, skrapa, skrapa, blöta, skrapa ;)

Den är lite skrovlig men inget utstickande typ. Räknas det som struktur då?
Kan du spackla den? Risken är ju att om det är en tunn tapet så kommer skrovlet att synas under den som knottror. En del tapeter är byggda i skikt så man kan riva loss ytterskiktet och låta resten sitta kvar.

Kan du spackla den? Risken är ju att om det är en tunn tapet så kommer skrovlet att synas under den som knottror. En del tapeter är byggda i skikt så man kan riva loss ytterskiktet och låta resten sitta kvar.
Har inte köpt hem tapeterna än så jag vet inte hur tunna dom är. Dom som sitter uppe är nog ganska tunna däremot. Man känner att det är skrovligt men det syns inte om man inte står med ögat en halv cm från väggen

Har inte köpt hem tapeterna än så jag vet inte hur tunna dom är. Dom som sitter uppe är nog ganska tunna däremot. Man känner att det är skrovligt men det syns inte om man inte står med ögat en halv cm från väggen
Allt skrovl syns :cry:

Jag har tjocka dyra kvalitetstapeter i köket. Rev de gamla, spacklade och slipade. Plus att jag målade vitt för att inte den bajsgula färgen skulle slå igenom.

Tittar man efter ser man de ställen där jag inte fick bort den gamla tapeten utan bara spacklade. Tyvärr. Man ser alltså kanten mellan den släta gamla tapeten och där jag spacklat. Det är olika yta och det syns.

Allt skrovl syns :cry:

Jag har tjocka dyra kvalitetstapeter i köket. Rev de gamla, spacklade och slipade. Plus att jag målade vitt för att inte den bajsgula färgen skulle slå igenom.

Tittar man efter ser man de ställen där jag inte fick bort den gamla tapeten utan bara spacklade. Tyvärr. Man ser alltså kanten mellan den släta gamla tapeten och där jag spacklat. Det är olika yta och det syns.
Okej då har jag terapi arbete att vänta mej :laugh: :nailbiting: har en känsla av att dom sitter rätt bra förutom uppe vid bården då

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har sen tonåren svettats mycket på nätterna. Det började i samband med att jag sattes in på Cipramil när jag var ca 13. Sen avtog...
2
Svar
35
· Visningar
1 765
Senast: Linn-Nora
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 625
Senast: Grazing
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 205
Senast: Hermelin
·
Hemmet Och behöver nu lista ut hur jag ska renovera den. :nailbiting: Jag var duktig i slöjd och bild på mellanstadiet men har inte hållit i...
2 3
Svar
52
· Visningar
6 061
Senast: Ullmerkott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar