Tapet till hall

Reykur

Trådstartare
Vi ska tapetsera om våran hall och vi är lite rådvilla när det gäller tapetval.
Hallen är, som de flesta andra hallar smal och ganska mörk, vår hall är ganska lång men har inte så mycket väggyta.

Jag vill inte ha en enfärgad "latte" "äggskal" eller liknande utan vi är inriktade på en lite roligt mönstrad tapet, åt ett mörkare håll kanske. Vi har gott med belysning i hallen.
Just nu är tapeten vit med ljusblå blommor och det är närmast outhärdligt.

Planlösningen har ni här;

Bild31.png

Sv: Tapet till hall

Vad har ni för färger i köket resp. vardagsrummet? Jag tycker att det är snyggt med en genomgående tanke i färgval så att hallen knyter ihop rummen.

Yep, det är gavlegårdarna. ;)
Ja, där har de kanontapeter! Har beställt en massa tapetprover därifrån men jag känner att det är bortom vår prisklass för tillfället. Om vi väljer någon av tapeterna som gavlegårdarna erbjuder så blir det gratis. :D
Lägenheten är överlag väldigt trist tapetserad men vi försöker göra det bästa av situationen.
Köket har en klassiskt "kökig" tapet, svårt att förklara men den är offwhite med tunna ljusblå "band" i ett rutmönster. (KRÄKS)
Vardagsrummet är enfärgat och någon blandning mellan äggskal och gul, typ. Svårt att förklara. :p

Vi hade tänkt ta ett rum i taget tills vi fått lägenheten dit vi vill. Tror ni att det blir helt knäppt om vi väljer en lila tapet när resten av lägenheten ser ut som den gör just nu?

Jag tror inte det blir knäppt. det hade varit en sak om det inte hade varit en vägg+dörr mot vardagsrummet, för då hade man nog velat matcha hall + vardagsrum, men som det är nu är det väl ok att ta det man vill ha, särskilt med tanke på att ni har för avsikt att tapetsera om de andra rummen också(?).

Vilka tapeter erbjuder hyresvärden då? Min erbjöd Eco senast och de har en del snyggt (fast inte direkt några med häftiga mönster!).

Åk ut till Hagaström och kika på Duros tapeter, fabriksförsäljning med väldigt trevliga priser :idea:

Liknande trådar

Hemmet Jag är säkert inte den enda som varit på husvisning och himlat med ögonen när folk haft ett rum i lila, ett i blått och ett i orange...
Svar
10
· Visningar
3 909
Senast: ameo
·
Hemmet Är det någon som vill hjälpa mig med lite tapet-inspiration? Jag behöver tapetsera om i vardagsrummet och jag vill gärna ha en fondvägg...
Svar
0
· Visningar
573
Senast: Daff
·
Hemmet Vi ska snart flytta in i vårat hus,och börjar kika på lite tapeter! :D Så här ser hallen ut,ganska liten med andra ord,så vi behöver ha...
Svar
10
· Visningar
1 718
Senast: Mirre
·
Hemmet Håller på o fixa köket, så mycket det går i alla fall. Budgeten tillät inte att riva ner exakt allt o börja om. Så det fick bli såhär...
Svar
2
· Visningar
1 010
Senast: Lukaskatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka