Tapasrestauranter i Göteborg

Fredag

Trådstartare
Jag har sett att det finns några olika tapasrestauranter i Göteborg, är det någon som är bättre än andra eller är de likvärdiga?
Trivsel, matkvalitet...?
Den behöver ligga nära Avenyn, gångavstånd (trötta GöteborgsVarvsben...).
 
Sv: Tapasrestauranter i Göteborg

Hittar inte alls i Göteborg, så jag vet inte om läget är rätt. Men jag kan varmt rekommendera Manana. Riktigt bra mat och trevligt ställe. Vi var där med ett stort gäng och alla var väldigt nöjda med maten.
 
Sv: Tapasrestauranter i Göteborg

På Avenyn har du El Corazon. På en tvärgata till Kungsgatan (i samma hus som jag bor i ;) ) ligger Mañana. Sen har du Pinchos och VinoTapas i Linné. Det finns ett par stycken till, men dessa 4 st är de som enligt mig är bäst. Själv tycker jag att man har en bra upplevelse på alla så det ena är liksom inte bättre än det andra. De brukar köra ungefär samma menyer också av någon underlig anledning.

Göteborg är ju inte så stort och ifall man inte orkar gå kan man ju alltid åka spårvagn eller ta taxi.
 
Sv: Tapasrestauranter i Göteborg

Det finns en El Corazon på Kungstorget vid saluhallen också. Vid Kungstorget finns en annan restaurang som har tapas m.m. som jag tycker är mera prisvärd än El Corazon på Kungstorget. Tyvärr minns jag inte vad den heter, men den ligger till vänster om Café du Nord. Pinchos koncept är lite kul för teknik- och mobilnördar. Man bokar bord (om man vill det) via deras app och man beställer maten via appen när man är på plats. Rätterna är inte bara spanska utan bör snarast kallas blandade smårätter med mestadels medelhavsstuk.
 
Sv: Tapasrestauranter i Göteborg

Låter intressant! Vet månne Ramona vilken restaurant du menar? Så man kan googla upp den och boka bord! :)
 
Sv: Tapasrestauranter i Göteborg

Ja! Så heter den. Tack! Man hittar den inte på Eniro eller Hitta, men hos kompis Google finns den.
 
Sv: Tapasrestauranter i Göteborg

Kan ju säga att Mañana är kört i helgen i alla fall. Redan försökt :p
Eller ja, i alla fall Kungstorget. Majorna ringde jag aldrig, men jag skulle tro att det är samma sak där tyvärr.

Annars håller jag med - det är väldigt gott!
 
Sv: Tapasrestauranter i Göteborg

Kan ju säga att Mañana är kört i helgen i alla fall. Redan försökt :p
Eller ja, i alla fall Kungstorget. Majorna ringde jag aldrig, men jag skulle tro att det är samma sak där tyvärr.
Glöm inte att Mañana på Lasarettsgatan har en rätt så stor drop-in avdelning där man får skriva upp sig på listan.

Det som är positivt med Mañana är ju att det ligger lite off både Avenyn och Linné, vilket gör att bara de som vet att det finns hittar dit. Det innebär också att majoriteten av Göteborgsvarvet-människorna inte hittar dit.

Ärligt talat tror jag inte att det kommer att vara packat på Mañana på lördag. När det är varmt vill alla sitta på uteserveringarna på Avenyn eller i Linné. Max en timmes väntetid på bord och under den tiden hinner man ta en fördrink i baren och snacka hur loppet gick.
 
Sv: Tapasrestauranter i Göteborg

Toro Blanco bokad - de hade plats på lördag (kanske ett tips för dig också Sleepan?)!
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 537
Senast: Twihard
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
Svar
8
· Visningar
858
Senast: Stekspaden
·
Hemmet Jag äger ett litet hus (med betoning på litet) på en mindre ort, men med närhet till större stad med lite högre priser på fastigheter...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
2 943
Senast: nyttnick
·
Mat Åt lite julmat idag till middag var 2 sorters sill, rödbetssallad, julskinka, vörtbröd, rödkål, några köttbullar och prinskorv. Lagom...
2
Svar
22
· Visningar
1 469
Senast: skogaliten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp