Tant & Gubbtråd Part 8

Sv: Tant & Gubbtråd Part 8

Välkommen!!! Kul att se ytterligare en som gillar western. Jag har ridit för Ronny många gånger och hoppas kunna åka ner till honom och vara med på lite träningar. Har ju lovat honom att visa en cool avkomma efter VTR och min är cool... ;)

Välkommen från en som också är ny här:)
Vad fina ni är på bilden:)

Välkommen :laugh: Och det samma till alla ni andra nya :laugh:
Kul att det hittar hit lite nya!

Jag och Pinto har ju varit och besökt Cho3 och det var så kul att timmarna sprang iväg, fast vi inte sov så mycket ;)
Om vi skulle ha en stor tant och gubbcamp så behöver vi nog en hel vecka för att alla ska hinna säga något... Eller om det är vi bara som kan tjata så mycket så att två dygn inte räcker.... Men kul var det :D
Jag blev även kär i Emil :love: Var hemskt att skiljas....

Här händer det inte så mycket förövrigt, regnar ju som vanligt....
Och min semester är nu slut och jag börjar på måndag :cry:

Har ju haft en bra sommar med mycket ridning, det har varit så kul. Men önskar mig nog lite sol till nästa :)

noble art: Jag håller med dom andra om ditt val av häst! Tänk igenom det noga om du har den tiden ekonomin och möjlighet att hålla en häst som troligtvis inte kommer att hålla.
Har själv haft en del hästar med olika sjukdomsproblem och skulle aldrig skaffa mig en som jag vet om att den har det innan. Är en jobbig resa känslomässigt och ekonomiskt och allt arbete runt omkring....
Men det som är jobbigast är ju att se sin häst ha ont och hålla på med mängder med behandlingar och igånsättningar och sen åter få ont igen.

Men lycka till vad du än beslutar dig för :) Kan ju gå bra...

Ska nu försöka slita mig från datorn och se om jag kan städa fram mitt hus i skiten ;)

Ha det så bra alla tanter och gubbar så länge!

Välkommen! Kul med fler 51or! Bra årgång! ;-) Kul med westernridningen åxå!
Tidigare hade jag en kallblodstravare som jag tävlade på d- och c nivå i flera år. Tyvärr fick jag ta bort honom i somras. Men travaran kan! - det gäller bara att lägga ner lite mer tid och arbete,

På tal om western så kommer jag precis ifrån en tävling.Har tillbringat em med att se på massor av coola hästar som vallar kor,cutting.Jag blir nästan tårögd av att se vilken känsla en del har för det:love:.

Bara tanken på vissa hästar man känner(min D. t.ex!)i den situationen är skrattretande.

Tycker förresten alla hästar på de westerntävlingar jag varit på är så otroligt välhanterade och lugna.

Sen att det är omöjligt att hålla isär alla dessa oändligt många olika klasser är en sak för sig:grin:.

*knipp o knapp*

Strax dax för sängen, imorgon ner till hamnen och kolla in skeppen och mingla lite (Tajger får vinka till oss ostadiga) för vi ska äta kräftor först :p

:rofl:

ot.
och godmorgon till alla gamla och nya som ar valkomna.. tanten pa torpet har aterkommit for en stund med inga nyheter alls.. jo, en. lilla froken skrutt har lart sig att det ar ok att ga ifran mama for max 10 minuter.. har inte provat andra vagen annu, men det blir sakert ramaskri.. hehehe..

vadret ar regnblandat, tvatten far sig extra skoljningar och snart far jag ga nakked, allt ar pa linan vatt...de har lovat lite sol idag sa.. kanske det ar dags att inhandla en torktumlare??

For ovrigt.. tja gamla pappa har nu till slut fatt flyttat in pa hemmet, hans lagenhet ar tomd och magasinerad, "bara" 82 lador plus mobler.. Blir skoj att ga igenom, ICKE.. Men pappa ar i bra humor och trivs dar han bor, mer kan jag inte gora for honom.. Han pratar fortfarande om att komma hem, och det ar mkt svart att upprepa till honom att "pappa, garden ar sald, det finns inget hem langre". och se hur ledsen han blir.. (och elakt, om de inte hade salt utan latit mig fa ta over som var meningen sa kunde han fa 'komma hem')

Gamla tant Fanta sprang sedan 2 veckor tillbaka over Rainbow bridge och ater sa mkt gras hon kan utan att bl tjock alls.. Hon hade ont i benen, stralrota formodligen i en fot trots om pyssel, och tander som inte ville fungera langre.. Hon slutade sina dagar med en stor hink av paron framfor nasan.. Och 500 kronor i mitt konto..

NNasta weekend kommer Valdemar hem. ngt som jag har langtat efter hela sommaren.. Aker upp pa fredag, stannar over natten och sen blir det rid tant camp med nagra utvalda i sormlands skogarna. Hoppas fortfarande att kunna mota ganget nar de kommer skrittandes i lugn takt genom traden och dar kommer valdemar i full fras med manen flygandes (sa jag han ar en fjordis??LOL) och nasborrarna stora som teakoppar.. Formodligen med mig pa ryggen skrikandes stoppa dit abake.. lol..Nej det ar inte sa farligt.. han ar jattegosig och ser framemot den lilla ritten..

Idg agnar vi oss at andra hastkrafter har pa bygda.. Harley Davidson har arlig internationell traff har i sunne med minst 3000 hojar som kommer att kora kortege genom byn klockan 1400.Sa hoppas pa solsken och massor av folk.. Jag bor nara campingen och det har varit en massa "brummande" de sista tva dagarna. harligt varre sager jag som inte har varit pa en bike pa 20 ar minst..

Och sen en sista kommentar till Anna/Noble. Du far forlata mig men hur tanker du egentligen.. Ja jag skall skalla nu, du sager du har inte rad att kopa en hast, men du har rad att spendera pengar pa forsakring och stallhyra for en hast som du formodligen inte kan rida, och sen kostnaden att avliva (om du inte slaktar), bara for att komma "nara" en palle.. Nej som ngn sa, skaffa en unghast/ponny, trana med den, pa marken, det finns utmarkta bocker dar ute, borsta arbeta med och kom "nara". Sen nar det ar dags for inridning tar du hjalp. En kostnad som inte ar alltfor stor om du gor det tillsammans med hasten.. Maste val finnas en ridlarare i ditt stall.. Framfor allt du har en frisk hast..
Jag ser bara problem med den har gra.. men det ar ditt val, jag har nu sagt mitt.. Sjalv skulle jag sanda den till slakt om det hade varit min..

Nog med klagan, sista jag skriver om amnet. Jag hoppas ni alla har en underbar weekend, med eller utan pallar.. och eva, flingmafian kommer att gora super..

Hoppas ni får det lite skojigt som jag och Carre hade hos Cho3.
Vilka kanondagar ,vet bara inte vad som hände med klockan för den gick väldigt fort,funderar fortfarande på om det var ngt lite spöke som drog fram den:D
Japp Carre blev ju kär i Emil och han var ju bedårande och även de andra vovvarna men jag fastnade ju mer för pållarna.
Var ju 3 som spec. stal mitt hjärta.
Choklad stal den största biten,sicken helt underbar häst.
Sen Pinan som var så härligt personlig,sicket steg trots att hon inte var så stor och vilken personlighet hon hade.(hade ju god lust att koppla på Cho3`s transport innan hemfärden och knycka med dem,varför har dygnet inte fler timmar?:cry: )
Sen lilla fölis som bara var så gosig,hade hon kunnat så hade hon hoppat upp i famnen :D
Sen de andra pållarna var så fina på alla sätt o vis.
Stort tack Cho3 att vi fick komma och invadera ditt hem och att jag fick den stora förmånen att rida dina fina pållar.

Slutligen hjärtligt välkomna till alla nya i tråden

KL*

Välkommen alla nya! :)

Skriver ju inte så ofta härinne längre tyvärr. Får hoppas man kommer igång i höst igen. Nu har ju vi harvat jättelänge på del 8 :)

Ja nästa helg bär det av för mej och bonusen, Susanne och hennes dotter, Eva och Kat till Sörmlandsskogarna.
Ska börja planera för lite packning och vad man ska äta under dan.
När vi kommer fram blir det 3 -rättersmiddag , så lite lyxigt känns det allt :)
Frukost och lunchpåse ingår oxå.

Eftersom vi ska ha packningen körd till nästa ställe, så kanske jag slänger med min lilla dator så kan vi lägga in lite kort på kvällen om vi inte är döda då :p

Just nu när jag egentligen behöver rida som mest, så har min högra arm lagt av.
I 4 dagar har jag inte kunnat lyfta den rakt upp i höjd med axeln. Väldigt skumt.
Vi tror på muskelinflammation då jag sopade som en tok efter boxtömningen och sen började sopa spån som fastnar i betonggolvet.
Men idag blir jag tvungen att prova att sadla och se att jag ändå kan rida med den. I värsta fall kanske jag får lite assistans av övriga tanter på ritten, om det är problem med nåt moment. Men det kan ju ha blivit bättre vilket jag hoppas på.
Får massage av sambon och vi ska köpa Voltaren gel att smörja på.

Här är kort på den stuga de tror vi ska sova i. Nästan så man ångrar att man inte tog en natt till :)

32626442.jpg

32626443.jpg

32626444.jpg

Helt ok, du får skälla! Jag uppskattar er som vågar säga ifrån, men jag vet inte än om jag lyder era råd.....
Idag fick jag sällskap o red ut ca 25 minuter, 2 mkt korta trav sträckor bara för att känna. Han gick och tittade sig omkring jätte mkt, men gick ändå lugnt på. Bra framåtbjudning i traven, varken för mkt eller lite, mkt mjuk i munnen. Har prata med ägaren, vi kommer isåfall skriva papper, håller han inte så skickar jag tillbaka honom o hon låter honom gå o skrota i hagen så länge han mår bra.
Ska försöka prova många fler, så jag vet att det är rätt häst jag väljer.
Men Kat, hur kunde din pappas gård säljas? Borde den inte gått i arv till dig?

Ja du Kat,just nu är du närmre min särbo än jag eftersom han är på träffen du nämnde:).Och här sitter jag som jobbar denna helg och tröstar mig med en räkmacka,big size,och en öl.

Jag har ridit i kväll och det är en helt annan häst än för en vecka sedan,jag hade en underbar tur i ett härligt väder.Skönt att det kan vända:)!

Efter jobbet skulle jag helst velat gjort en rolig syssla,köra in ved,men det blev bara några skottkärror sedan kände jag mig tvungen att ta tag i en av de tråkigare saker man kan göra,klippa gräs:mad:.Ja,fungerar bara åkgräsklipparen så är det ju rätt ok eftersom det går lite fortare men inte annars.Och alltid ska det göras när man inte har tid bara för att det väntas regn.Det måste väl vara lite positivt för er runt Mälaren med er torra sommar att ni förhoppningsvis slipper klippningen?Här får man klippa två gånger i veckan fortfarande.

Grattis o va härligt de vänt för dig.....visst är de en härlig känsla när amn jobbat så o en liten ändring o de funkar....håll i de nu et tag framöver så du får de permanentat....

va väl en 3 veckor sedan jag klipte gräset...*S* ..nu är de mer gult än grönt...björkarna ser mer ut som på hösten.de skiftar rejält i gult.....

men snart ska väl gräset lugna ner sig även hos er....

Jag måste också instämma i kören som avråder dig. Eller i alla fall hoppas att du släpper hjärtats röst för en liten stund och låter din hjärna analysera det här ordentligt.

En nära släkting och "nästangranne" har år ut och år in kämpat och kämpat med sin häst. Hon fick honom när hon var i tonåren, då var hästen sex år gammal. Rätt snart kom den ena hältan efter den andra. Jag har genom åren sett hur ledsen hon varit, hur frustrerad, orolig och hur otroligt dyr den ena utredningen och behandlingen efter den andra blivit. Hon har kunnat rida otroligt lite, dagarna per år har stundtals varit lätt räknade. Hästen är idag 24 år och släktingen säger att hon egentligen varit en idiot som inte låtit honom vandra vidare för åratal sedan. Men hon älskar sin häst, han är trevlig och vacker att se på ... Men all sorg och oro han har kostat henne, och alla pengar!

Så med det vill jag säga att när hjärtat väl har fastnat är det svårt att släppa, det gäller att vara klok innan man kommer så långt. Sansa dig för en stund. Det finns hundratals potentiella "bästa vänner" där ute, som är friska men inte dyra. Tänk på att du ska må bra och vara lycklig tillsammans med din blivande häst i många år, det ska vara kul att ha häst och inte något man vaknar och har ont i magen av varje dag.

Har vi eventuellt lite tur kan vi få fem millimeter regn idag. Vilket i och för sig varken gör till eller från. Vi skulle verkligen behöva sådär 15, så det växer lite. Gräset knastrar, björkar och rönnar gulnar så landskapet är alldeles brunt nu.

Gräset knastrar, björkar och rönnar gulnar så landskapet är alldeles brunt nu.

Tar tillbaka alla klagomål på gräsklippningen:o,det går ju att göra något åt.

Är inte roligt att ha det så torrt som ni har.Här har varit perfekt vädermässigt för all växtlighet och vallskörden har blivit stor och även spannmål ser ut att bli bra.

Jag var precis ute och tittade i regnmätaren. Vi har fått hela ÅTTA milimeter än så länge :banana: :banana:

Hej

Vill bara förklara mig lite. Jag har prata med ägaren, vi kommer, om jag bestämmer mig, att skriva papper. Passar vi inte, trivs han inte, får han ont eller blir halt så skickar jag tillbaka honom. Båda är övverens om att blir han halt eller får ont så får han vandra vidare.
Jag är berädd att lägga tid o pengar för att ge honom en chans att åtminstonde få bli hobby höst istället för att bara gå i hagen. MEN jag vet vad jag ger mig in i, kommer ej att betala några klinikbesök, utan inser att isåfall håller han ej för ridning, och då använder jag hjärnan istället för hjärtat.
OM jag nu bestämmer mig för honom vill säga. Tyvärr är ju min box för liten för Pinan, men jag träffar henne gärna, vem vet, en större box kan ju bli ledig. Hör av mig cho3!

Hejsan, här har det varit lugnt på hästfronten idag, det blev en lång sovmorgon efter en trevlig fest igår, då vi kom hem kl 4 i morse.

Sen hade jag mitt extrajobb att sköta, och i Halmstad har det varit Tall Ships Race, med en massa fantastiska segelbåtar, så sen åkte vi till hamnen en sväng och tittade på dem. Den största var rysk och var 120 m lång!!! 4 master, vad en sån nu kan heta. Det har varit massor av underhållning och festival på stan.

Sen blev det faktiskt fotboll, för vårt anrika Halmstads Bollklubb spelade hemma. Och det var ju bra att jag var där och styrde upp det för en gångs skull, för det blev ett målkalas utan dess like, 5-4 till Halmstad!

Sen grillade vi, makens helgrillade fläskfilé och klyftpotatis, så det blev ingen tid eller ork kvar att rida.

Igår däremot var jag ute en 2½ tim långruna på kompisens haflinger:) Min väninna ville se lite vägar i vår fina skog, så jag "ställde upp";) Vi hade en härlig tur i nära nog perfekt ridväder. Sol, lite moln ibland, en lätt vind som höll flugorna borta. Kanonrunda i trevligt sällskap.

Nu ska jag ut på äventyr i två dagar, men eftersom jag numera är begåvad med en Iphone, så kanske jag hinner uppdatera var vi hamnar:)

Liknande trådar

Hundhälsa Startade ju tidigare en tråd om hur voffens bakben "hakade upp sig". (http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=1189608) Gjorde...
2 3
Svar
53
· Visningar
9 643
Senast: Philosophia
·
  • Låst
Utrustning Hittade denna gamla tråd men den känns ju minst sagt gammal och de flesta red runt i börjes sadlar där. vissa av er kanske var med i...
Svar
1
· Visningar
941
Islandshäst Visst börjar det bli dags att sätta nya mål inför det nya året!? :D Vad har hänt under 2012 och hur vill ni fortsätta in i 2013...
2
Svar
31
· Visningar
5 800
Senast: FreSus
·
Hundhälsa Långt inlägg! Jag postade för ganska exakt ett år sedan en tråd om min hund som äter grus, lera och sand. Kände mig riktigt uppgiven...
Svar
7
· Visningar
5 081
Senast: SandraM
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama