Sv: Tant & Gubbtråd Part 8
Hejsan, här har det varit lugnt på hästfronten idag, det blev en lång sovmorgon efter en trevlig fest igår, då vi kom hem kl 4 i morse.
Sen hade jag mitt extrajobb att sköta, och i Halmstad har det varit Tall Ships Race, med en massa fantastiska segelbåtar, så sen åkte vi till hamnen en sväng och tittade på dem. Den största var rysk och var 120 m lång!!! 4 master, vad en sån nu kan heta. Det har varit massor av underhållning och festival på stan.
Sen blev det faktiskt fotboll, för vårt anrika Halmstads Bollklubb spelade hemma. Och det var ju bra att jag var där och styrde upp det för en gångs skull, för det blev ett målkalas utan dess like, 5-4 till Halmstad!
Sen grillade vi, makens helgrillade fläskfilé och klyftpotatis, så det blev ingen tid eller ork kvar att rida.
Igår däremot var jag ute en 2½ tim långruna på kompisens haflinger
Min väninna ville se lite vägar i vår fina skog, så jag "ställde upp"
Vi hade en härlig tur i nära nog perfekt ridväder. Sol, lite moln ibland, en lätt vind som höll flugorna borta. Kanonrunda i trevligt sällskap.
Nu ska jag ut på äventyr i två dagar, men eftersom jag numera är begåvad med en Iphone, så kanske jag hinner uppdatera var vi hamnar