Tänkte bara visa två bilder

G

Greenpeace

Inget är omöjligt ..

VARGOCHGET.jpg

En varghund till salu som jag ev vill köpa

5361_IMG_Olga_ax.jpg

Sv: Tänkte bara visa två bilder

WOW!!!

så där kan till och med jag göra med min aggressiva rottweiler:)

Så kunde jag åxo göra med en del av de hybrider jag höll på med. Fast till slut började antalet djur minska. Då menade jag inte hybriderna. Håll dig till hundar istället.

Och exakt vad skulle den bilden säga...?? Att de är mer väluppfostrade än dina huskys?

//E

men Piru rottweiler har ju direkt ingen jaktinstinkt..eller jaktlust har ju alla hundar mer eller mindre men få dödar och äter upp det de fångar (då menar jag inte harar, råttor)

Varför sparar du ner alla bilder från folks hemsidor och lägger sen upp dom på ditt konto på Photobucket? Bara en stilla undran.

Tänk att min förra hund, en hund av en extrem vakthundsras med väldigt starka instinkter, mycket skärpa, mycket vakt, mycket mod och i övrigt starka drifter också kunde gå med mig bland djur :eek: Vilken enorm bedrift det måste ha varit av mig då.

Det finns ingen Husky jag träffat (Ett 30-tal då en granne till min låtsasmamma har en framgångsrik uppfödning av drag-Huskys) som ens har kommit i närheten med att mäta sig med min förra hund. Och han var inte ens en hundgårdshund som alla dessa har varit, i stora flockar dessutom. Och du försöker få dom till att vara urhundar och svåra? Jaja.

What, Har du Hofi haft hybrider..nu har jag missat nåt

Greenpeace skrev:
men Piru rottweiler har ju direkt ingen jaktinstinkt..eller jaktlust har ju alla hundar mer eller mindre men få dödar och äter upp det de fångar (då menar jag inte harar, råttor)

så du menar att han inte har jakt i sig då kan du få komma o se han , han skulle sticka direkt om han fick chansen på både älg o rådjur hänt flera gånger o jag hack i häl.

Om du ska ha en fungerade skyddshund lär du har jakt efter som ärmen betraktas som byte sen är det skitsamma om det är en skyddsärm eller älg så har det me jakt o göra genom o springa i kapp o bita o vinna det.

Ja Bebben det är så klart att en vakthundsras kan gå med djur..hm vakthund funkar ju oftast prima med andra djur..menade du kanske jakthund

Ge mig ett elhalsband och de där blandraserna så kan vi nog åstadkomma samma sak. Du har ju INGEN aning om vad som har hänt innan osv... Vad är poängen? Jag har också en jakthund som kan gå så och hon har jaktinstinkt, till skillnad från huskys så avlar vi på just den instinkten...

//E

Om du läser vad man skriver så kanske du uppfattat ett och annat. Jag har haft daglig kontakt med hybrider under 2 år. Det är därför jag om och om igen skriver att det är inget som man ska hålla på med. De funkar inte i huvudet. Dom är varken varg eller hund. Det blir bara tok. Hybrider ska inte finnas.

Greenpeace skrev:

Vilka raser anser du har jaktinstinkt egentligen?

Min labbe har släpat hem otaliga katter, rävar, grävlingar, minkar osv som hon har haft ihjäl, hade hon fått äta upp dem hade hon gjort det... Är labradorer hundar med riktigt jaktinstinkt? Dock är det nåt jag aldrig nämner, jag är inte stolt över att ha en sån hund.

//E

Men det är ju en varghund;)

Nu orkar jag inte mer, hon måste vara inhyrd för att provocera...

//E

Liknande trådar

R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
988
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 756
Senast: fixi
·
Övr. Hund Letar efter en ny hundförarjacka. Vill ha en fodrad med huva och många fickor, skaljackor där jag kan sätta fleece under har jag. Har...
2
Svar
21
· Visningar
995
Senast: Niyama
·
Övr. Hund Ja, jag får tyvärr inse att jag (hittills) lyckats med konsten att misslyckas med allt jag föresatt mig att lyckas med när jag skaffade...
Svar
9
· Visningar
1 487
Senast: Rugge
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama