F
*fia*
kan tyvärr inte lämna nån höanalys för vi har haft fint hö som blitt dåligt(fuktskadat) å sen fått byta å blanda några olika sorter så jag får köra lite på "känn"
Hästen i frågan är en angaloarab, 152... Smäcker.
Hon är tre år och vi har nyligen börjat så vi rider mest skogspromenader me mycket skritt. 3-4 dagar i veckan å tar några promenader per fot me så de händer lite så hon inte bara står i hagen de tycker hon inte e skoj.
hon får 7-8kg hö äter inte mer, strör bara ut de i boxen.har alltid kvar på morgonen i boxen. får hö 5 ggr/dag
hon får
MORGON
3 dl uppblött betfor
½ kg mått krafft grund
1/3 kg mått fibergi, som hon älskar.
lite havre som ja håller på att ta slut på behöver inte de längre när jag har fibergin.
Ef.
½ kg krafft grund
2 dl uppblött betfor
1/3 kg mått fibergi
matolja
nån näve havre
½ kalk för hon växer ju
½mineraler
KVÄLL
4dl uppblött betfor
½ kg mått krafft grund
½kg mått fibergi
å nån näve havre.
måste tilllägga att hon gillar de hon står på å de verkar funka alldeles utmärkt me de hon har men jag skulle vilja ha henne lite bredare och tillsätta nån foder , ej pulver som hjälper henne å bygga muskler osv.
nån som har nått tips?
vill inte höra massa klagomål å tjöt vill bara ha lite tips, försökt fått hjälp me andra saker här men bara massa folk som klagat lite tråkigt faktiskt, jag vill ju bara ha lite tips å råd. det funkar som sagt bra tänkte kanske bara nån haft typ samma krukks att få hästen lite bredare å maffigare som har tips???
mvh *fia*
Hästen i frågan är en angaloarab, 152... Smäcker.
Hon är tre år och vi har nyligen börjat så vi rider mest skogspromenader me mycket skritt. 3-4 dagar i veckan å tar några promenader per fot me så de händer lite så hon inte bara står i hagen de tycker hon inte e skoj.
hon får 7-8kg hö äter inte mer, strör bara ut de i boxen.har alltid kvar på morgonen i boxen. får hö 5 ggr/dag
hon får
MORGON
3 dl uppblött betfor
½ kg mått krafft grund
1/3 kg mått fibergi, som hon älskar.
lite havre som ja håller på att ta slut på behöver inte de längre när jag har fibergin.
Ef.
½ kg krafft grund
2 dl uppblött betfor
1/3 kg mått fibergi
matolja
nån näve havre
½ kalk för hon växer ju
½mineraler
KVÄLL
4dl uppblött betfor
½ kg mått krafft grund
½kg mått fibergi
å nån näve havre.
måste tilllägga att hon gillar de hon står på å de verkar funka alldeles utmärkt me de hon har men jag skulle vilja ha henne lite bredare och tillsätta nån foder , ej pulver som hjälper henne å bygga muskler osv.
nån som har nått tips?
vill inte höra massa klagomål å tjöt vill bara ha lite tips, försökt fått hjälp me andra saker här men bara massa folk som klagat lite tråkigt faktiskt, jag vill ju bara ha lite tips å råd. det funkar som sagt bra tänkte kanske bara nån haft typ samma krukks att få hästen lite bredare å maffigare som har tips???
mvh *fia*