Tankar om att börja avla på katt.

Sv: Tankar om att börja avla på katt.

Hur kan man avgöra det när katten är <12 veckor?
Förhoppningsvis har man tillräckligt god insyn i stamtavlan att man kan göra en kvalificerad gissning, men helt säker är man ju inte.
Det är svårt att avgöra unga katters kvalitéer.
Föder man upp av ekonomiska skäl kanske det inte spelar så stor roll, iofs.

Precis det jag menade.

Min Bengal hane har jag ännu inte bestämt om han ska gå till avel eller inte.
Trots att han är köpt till avel.
Trots att jag förlorar på det ekonomiskt, dels måste jag ju lägga ut för kastrering, annonsering och kan ju omöjligt sälja honom för inköpspriset.. :grin:
Thts life for a breeder.. Men huvudsaken är att katterna har det bra.

Sv: Tankar om att börja avla på katt.

Hur kan man avgöra det när katten är <12 veckor?
Förhoppningsvis har man tillräckligt god insyn i stamtavlan att man kan göra en kvalificerad gissning, men helt säker är man ju inte.
Det är svårt att avgöra unga katters kvalitéer.
Föder man upp av ekonomiska skäl kanske det inte spelar så stor roll, iofs.

Precis, antingen bryr man sig inte. Eller också köper man en vuxen hane, där man redan kan se hur den utvecklat sig.

Liknande trådar

Katthälsa Jag har en katt som är född i maj 2003, så hon är drygt 10 år. Det är en katthemskatt som visserligen var kattunge (hämtades i augusti)...
Svar
3
· Visningar
1 318
Senast: Kilauea
·
Övr. Katt Hej alla kattvänner, Jag har fått hem en ny liten bekantskap som numera hunnit med att bo hos oss i tre veckor. Hon är fantastiskt fin...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
8 978
Senast: Speedway
·
Övr. Katt Nu idag fick jag hem min katt efter att jag flyttat från orten där jag tidigare arbetade och bodde. Jag jobbade som hästskötare och fick...
Svar
4
· Visningar
2 165
Senast: MiaMaria
·
Övr. Katt Hej! Jag har ett stort problem som stör husefriden - katter som slåss. här kommer en liten bakrund: Vi har 3 honkatter som har levt...
Svar
5
· Visningar
4 722
Senast: Ekblomma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama