Tankar / Erfarenheter om Gummiflis / Gummiunderlag?

Strandad

Trådstartare
Hej från Sörmland! 🌸

Vi har fått en ny stallplats där utebanan har gummiflis (vet allt gällande miljöpåverkan så behöver ingen läxa i det - banan ligger där den ligger ;)💖) ..men hur är den som underlag - någon som har erfarenheter att dela med sig av till någon som aldrig ridit på sådan?

Tacksam!
 
Jag har stått i ett stall med gummiflis. Gick att rida på i stort sett året runt (i Skåne), frös ibland om det var blött och sedan blev typ -10. Det skiljer säkert på olika banor men jag upplevde att hästarna gillade den banan!
 
Bästa underlaget jag ridit på är gummi. Dock inte kablar utan lite större bitar ”kemiskt rent gummi” blandat med grus. Har dock tyckt kablar varit bra med.
Tycker alla möjliga olika sorters hästar har gått bättre på den banan än diverse andra typer av underlag. Blev lite svikt a la gymnastikskor liksom. 😅
Skulle jag själv anlägga ridbana hade jag letat ihjäl mig efter samma material. Sköttes den väl kunde man ofta nyttja den året om.
 
Bästa underlaget jag ridit på är gummi. Dock inte kablar utan lite större bitar ”kemiskt rent gummi” blandat med grus. Har dock tyckt kablar varit bra med.
Tycker alla möjliga olika sorters hästar har gått bättre på den banan än diverse andra typer av underlag. Blev lite svikt a la gymnastikskor liksom. 😅
Skulle jag själv anlägga ridbana hade jag letat ihjäl mig efter samma material. Sköttes den väl kunde man ofta nyttja den året om.
Åh vad kul att höra!!! Ska bli spännande att testa!
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag har tänkt ta upp ridningen igen efter flera flera års uppehåll men känner att jag kommit av mig väldigt mycket vad gäller både...
Svar
9
· Visningar
899
Senast: skiesabove
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
3 049
Senast: Hazel
·
Hemmet Mina tankar går bara runt just nu när det gäller boende. Jag har sålt min villa och ska flytta i årsskiftet. Jag har en hyreslägenhet...
2
Svar
35
· Visningar
4 652
Senast: kolblakkur
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
9 783

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tatueringar i arbetslivet
Tillbaka
Upp