Tänk, vilka knasiga gubbar det finns!

Sv: Tänk, vilka knasiga gubbar det finns!

Nämen! Har du sådana knasiga gubbar? Konstigt som det kan bli! :banana:

Det växte massor med konstiga gubbar i landet! Dessa två var dock de enda jag hann fota innan sonen knep dem. :D
Han tyckte att de var mycket godare än de "normala" gubbarna...

De är alla tagna i sommar även om det står 2004 på en del bilder. Bara kameran som är lite ding...

Senast ändrad:

jag har fått höra att det har med pollineringen att göra eller att t. ex. små djur kommer och tar en tugga (du vet när man får en stor ansamling frön längst ner), men de där ser defekta ut så som genmanipulerade grönsaker blir. nu för tiden är dock allting genmanipulerat (plantorna om man köper nya), och jag har ett svagt minne av att jag hört också att man kan få skumma bär några år på raken av nya plantor, eller något i den stilen, men jag vet inte hur mycket sanning det ligger i det. extremt gamla plantor vet jag lämnar pyttesmå och konstigt smakande jordgubbar (som i min mormors jordgubbsland).

Plantorna är unga (sticklingar jag planterade i höstas), och det blev otroliga mängder bär på dem.

Modersplantorna som är inne på sin tredje säsong har aldrig gett sådana knasiga gubbar.

Läskigt det där med genmanipulation. :crazy:

Inte för att jag har odlat fram denna, men fick en jordgubbe som såg ut som ett djur. Huvud och fyra ben. Nu tog jag dock inte bilder ur alla vinklar..

en_sjukt_kul_jordgubbe_155903513.jpg

Den där var riktigt gullig. :love:
Påminner en hel del om ler-hästen sonen gjorde på dagis.....

Liknande trådar

Trädgård & Växter Någon smarting har förmodligen planterat vintergröna här en gång i tiden. Jag kan också tycka att det är en rätt trevlig liten...
Svar
6
· Visningar
476
Senast: tanten
·
Trädgård & Växter Jag hittade det här idag https://rikaretradgard.se/sveriges-allt-rikare-tradgardar-omvandlingen-fortsatte-2023/ och blev så glad! Jag...
5 6 7
Svar
130
· Visningar
7 751
Senast: Snurrfian
·
Trädgård & Växter Jag är lite folkskygg :p och vill ha en undangömd trädgård. Baksidan av vårt hus är skyddad av skog och av huset då ❤, men ena sidan...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 898
Senast: sjoberga
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 680

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka