Fiorano

Trådstartare
Hur gamla har era hästar varit första gången ni har raspat tänderna? Har ni väntat till ni har fått prolem eller börjarna ni med rutinkollar vid någon viss ålder?

Sv: Tandvård

Vi kollar när de är två år gamla första gången. Det blir då (i vårt fall) innan de vänjs vid bett.

Sv: Tandvård

Jag tänkte låta tandläkaren som dom ska ha ut i stallet i höst kolla på min pålle med. Han är 1,5 år. Men om dom behöver göra nått då vet jag inte, vill mest bara att dom kollar över hans tänder.

Liknande trådar

Hästvård Jag undrar om det är fler med äldre hästar som upplevt att deras häst verkar lite senila? Jag har en 20 +häst som börjat uppvisa lite...
Svar
7
· Visningar
937
Senast: Sirap
·
Hästvård Min ena häst har fått en sårskada och fått Metacam utskrivet av veterinär. Hon har gått på det någon gång tidigare, och det är alltid...
2
Svar
21
· Visningar
2 535
Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
856
Senast: Fiorano
·
Hästvård Nu är det dags. Min ponny är "för gammal" och börjar magra av trots bete och extra foder. Han är född 1995, och tar åldern ut sin rätt...
2 3
Svar
55
· Visningar
5 399
Senast: Jahopp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar