tandsten????

M

milles mamma

hur mkt kostar det att ta bort tandsten på en dvärgpinscher ca?

Sv: tandsten????

Det är ju olika på olika orter och även på orterna varierar det säkert på olika veterinärer också. Jag tror inte att det har så där jättemycket med hundens ras/storlek att göra, iaf inte hos oss. Vi gav 1000:- när vi var iväg med vovven. Sen blev det PlagueOff och inhandling av egen tandskrapa :)

Plauge off är jättebra.Det kostar lite men funkar verkligen och det är ju billigare än att åka till vetrinär......

Hos min veterinär börjar det på 1000kr och blir sen dyrare beroende på hur lång tid det tar.Rekommenderar också Plaque off ,det funkar + skrapa och borsta tänderna så ofta som möjligt.

Jag betalade 700 för sövning och ultraljudsborttag av tandsten i november förra året på min Italienska vinthund.

hur mkt kostar det att ta bort tandsten på en dvärgpinscher ca?

Gav ca 2800:- för min Phaléne tik, med sövning.

Plauge off är jättebra.Det kostar lite men funkar verkligen och det är ju billigare än att åka till vetrinär......

PlagueOff vågar inte jag använda efter att min tik visat att hon fick kraftiga magsmärtor av det..

Barntandborste, tandkräm och tandstensskrapa 3 ggr/vecka är våran medicin mot tandsten :D

Liknande trådar

Hundhälsa Min första hund är nu 11 år (dvs hon är den äldsta hunden jag än så länge har haft), och hon har under åren använt sina tänder en del -...
Svar
2
· Visningar
480
Senast: Jeps
·
Hundhälsa Upptäckte att min vuxna hund på snart 7 år tappat en tand! En framtand i underkäken (en av de mittersta). Kommer ringa veterinären på...
Svar
6
· Visningar
902
Senast: Takire
·
Övr. Hund Ja, som frågan lyder ovan. Hur kommer man över sorgen över sina älskade hundar? Fick ta bort min sista hund i veckan. För ca ett år...
2
Svar
29
· Visningar
2 182
Senast: AraSlei
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 822
Senast: Maniac123
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka