Tandsten eller vad??????

P

Prisse97

I dag när jag undersökte min hästs mun fick jag se en lustig belägning runt hingstbetarna fram. På den ena sdian lite mer och på den andra lite mindre. Det var gult med lite brunt i och satt ganska hårt fast när man försökte rispa bort det lite: Vad kan detta vara, någon som vet???!!!!!

MVH Prisse97

Sv: Tandsten eller vad??????

Jag knackade bort det på en ridskolehäst, tog en hovkrats och duttade försiktigt, då släppte det faktiskt. Han hade enormt mycket.

Okej...inget farligt eller, har aldrig varit med om det förut. Bokat tid till tandläkare sedan en tid tillbaka och hon ska komma innan jul någongång. Obs: alltså jag beställde tid innan upptäckten i förebyggande syfte, jag har alltså inga direkta problem. Inget särsklit man bör tänka på kanske borde man försöka knacka bort lite grann.
:idea: Mvh

Senast ändrad av en moderator:

Ngn som har mer erfarenhet, kan det göra ont??????????
MVH :confused:

Liknande trådar

Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 790
Senast: Roheryn
·
Hundhälsa Hej! Jag har en unghund på 15mån som sen en tid tillbaka börjat lyfta upp höger fram tass väldigt ofta, trodde först att det hade att...
Svar
0
· Visningar
371
Senast: Redfox
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 047
Senast: Lavinia
·
Kropp & Själ Jag behöver få läsa om hur andra haft det när de diagnostiserats med förtjockad slemhinna. Så hjälp mig, snälla. Jag var på gyn (fr o m...
Svar
2
· Visningar
737
Senast: malumbub
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Oseriös avel 2023
  • Mata småfåglarna