Tandrots problem?

P

pigelin73

En av mina hästar har ett sår, stort som en ärta, strax nedanför ena ögat.
Har tvättat och så, i vissa perioder är det som det håller på att läka, sen kommer det en massa var igen, ser ut som det är foderrester.
Tycker hästen står och gapar imellanåt när hon äter. Hon är iövrigt frisk och kry.
När hon va dryga året hade hon en skada av en pinne där såret är, men denna skadan har varit utläkt i över 6år.
Vad tror ni om detta?
Hon är dräktig och kan inte sövas ner och eftersom såret sitter där det sitter så är det inte lätt att göra en grundlig undersökning utan att behöva söva ner henne.

Sv: Tandrots problem?

En röntgen går ju att göra ändå trots dräktigheten. Om hon joxar när hon äter är det ju absolut läge kolla upp

Sv: Tandrots problem?

Det går att droga ner dem ordentligt med domosedan även om de är dräktiga, dock skall det ske efter dygn 50 och innan de går in i sista trimestern. Däremellan är det ingen fara att droga ner dem, har själv fått det gjort på dräktigt sto och det skall enl vet inte vara någon fara alls med det.

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 778
G
Hästvård I 1½ år nu har jag funderat på om jag handlade rätt när mitt fullblodssto skadade sig i hagen och blev långtidskonvalescent. Jag valde...
Svar
17
· Visningar
1 977

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Tillbaka