E
Ella
Köpte precis innan sommaren en ny häst och när vi stallade in dom efter betet i slutet på september så har jag tyckt att han äter sitt hö väldigt dåligt. Jag trodde till en början på att det fortfarande fanns kvar mycket bete i hagen men han har fortfarande inte börjat äta så mycket som hans uträknade foderstat säger. Han äter kanske 2-3kg under natten och lika mycket under dagen och det är alldeles för lite för en liten stor häst tycker jag.... Jag har även lagt märke till att han ibland när han står och äter hö verkar irriterad som om det är någonting som har fasnat i någon tand på honom. Funderar på om det kan vara några hakar som irriterar honom.
Detta gör att jag har bestämt mig för att kolla upp tänderna på honom... problemet är bara att jag egentligen vill åka till den hästtandläkare som håller till på en klinik i en stad som börjar på S och slutar på köping, men han hade ingen tid de närmaste veckorna utan väntetiden var väldigt lång och jag känner att detta är något som jag vill kolla upp med en gång innan det går för långt, därför funderar jag på om man kan ta upp veterinären för att kolla på tänderna. Jag har hört mycket om att det inte är bra att använda sig av veterinärerna till hästarnas tänder men det måste väl vara bättre än inget, eller?
Detta gör att jag har bestämt mig för att kolla upp tänderna på honom... problemet är bara att jag egentligen vill åka till den hästtandläkare som håller till på en klinik i en stad som börjar på S och slutar på köping, men han hade ingen tid de närmaste veckorna utan väntetiden var väldigt lång och jag känner att detta är något som jag vill kolla upp med en gång innan det går för långt, därför funderar jag på om man kan ta upp veterinären för att kolla på tänderna. Jag har hört mycket om att det inte är bra att använda sig av veterinärerna till hästarnas tänder men det måste väl vara bättre än inget, eller?