tandköttsproblem

Tviggy1081

Trådstartare
Min syster har en maine coon hona som haft rött tandkött under väldigt lång tid.
Ingen medicin verkar hjälpa och hon är testad för FIP, FELV, Leukemi,mm, även klamydia som vi väntar på resultatet..
någon som varit med om liknande problem?:(

Sv: tandköttsproblem

FORL? Är tänderna kontrollerade och röntgade?

Tänderna är det inget fel på, utan problemet är just tandköttet.Men det kanske kan vara fel på tänderna utan att det syns, vad vet jag.Vi börjar att tro att det inte kommer att bli bättre, efter alla pencillin behandlingar som hon fått.:(

har ni provat såna där alger. Det funkade på min chihuahua. :D

Jag tycker du ska ska få din katts tänder röntgade.
Även om det inte syns på tänderna när man tittar på dem så kan det vara FORL i ett tidigt skede. Jag har också en katt som har problem med tandköttet, och han blir bra på antibiotika kurer, tänderna ser fina ut, men nu när det blossat upp för 3ggr så kommer jag låta tandröntga honom för att se om det faktiskt är tänderna som är boven i dramat.

Vår vetrinär tycker inte att vi behöver röntga tänderna för hon är så pass ung.Blir 1 år i början av Dec.Nu ska hon fortsätta äta antibiotika och få kortison också.Vi får väl se men jag tror alldrig att hon kommer att bli bra..:(

FORL är ingen åldersdiskriminerande sjukdom, den drabbar även unga katter. Vore jag kattens ägare skulle jag kräva tandröntgen. Är det FORL måste man ingripa snabbt. Det går inte att prova med att stoppa i katten mediciner utan man måste göra "rätt" från början. Röntga tänderna -> dra ur tänder som behövs dras ut (om där "sjuka" tänder) -> antibiotika.

Hur kommer det sig att INGEN av våra vetrinärer har sagt det, att katter kan få FORL, när som helst!!Oavsett ålder!:mad:
Vad trött man blir!!
Tack för svaret, vi ska röntga tänderna!!
För jag vill att hon ska bli bra!!

Senast ändrad:

Nu har hon ätit kortison sen i fredags kväll, pencillinet har vi slutat med.Körtlarna i halsen är inte alls så stora som dom har vart och hon verkar inte ha ont.Men det är väl kortisonets verkan.Vi provar oxå med alger i maten för det kan tydligen ha viss verkan, vi får se...hon och vi kämpar vidare.

Liknande trådar

Katthälsa Vår 17-åriga bondkatt har det senaste året börjat jama på ett väldigt ovanligt sätt. Hon utger ett mörkare och högre ljud än sina...
Svar
8
· Visningar
798
Övr. Katt Hej! Jag och min familj har nyligen upptäckt tjusningen med fricamping, vi far runt i ett taktält, men har ännu inte varit iväg längre...
Svar
1
· Visningar
425
Senast: gammalek
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
869
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt Hej, Har precis skaffat två kattungar (Maine Coon). Den ena flyttade in tre veckor före, M, och H kom 3 veckor efter och är således tre...
Svar
5
· Visningar
1 650
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama