Tandköttet blödde

Joyride

Trådstartare
I morse när jag vakna så kände jag att jag hade något slemigt i munnen, trodde det var snor men när jag spotta ut det var det koagulera blod hela munnen var full med blod, skölde och skölde och till slut såg jag att det blöde i tandköttet. Körde med tandtråd och borsta tänderna då sluta det blöda efter ett tag. Har ingen infektion vad jag kan känna.
Varför börja det bara att blöda????
 
Blödande tandkött tyder på någon slags inflammation. Och det kan vara så att du har C-vitamin brist.

Redigerar mig själv till att du kan ha vitaminbrist, för vitaminer och mineraler är holistiska och samverkar och man har väldigt sällan bara brist på EN sak (vitamin/mineral) om man har bristsjukdomar.
 
U
I morse när jag vakna så kände jag att jag hade något slemigt i munnen, trodde det var snor men när jag spotta ut det var det koagulera blod hela munnen var full med blod, skölde och skölde och till slut såg jag att det blöde i tandköttet. Körde med tandtråd och borsta tänderna då sluta det blöda efter ett tag. Har ingen infektion vad jag kan känna.
Varför börja det bara att blöda????
Det låter som du har tandköttsinflammation, är du noga att rengöra mellan tänderna?
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
11 486
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok (VARNING! Det här kommer att handla om mens. Ingående, detaljerat, närgånget och kladdigt. Är du det minsta känslig bör du sluta läsa...
2
Svar
33
· Visningar
8 146
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
Kropp & Själ Tänkte att jag börjar med att dra lite snabb bakgrundsfakta för att göra dagens situation tydligare: Är rent allmänt väldigt smärttålig...
9 10 11
Svar
207
· Visningar
22 687
Senast: LenaH
·
Hundhälsa Hej. Vår lilla Chihuahua-kille (6år) började runt jul använda Tropical clean teeth gel för att få bort lite tandsten. På...
Svar
4
· Visningar
3 560
Senast: Sol
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp