memma

Trådstartare
Melwin, snart 4½ månad, fick sin första tand i fredags, en pytteliten bit tand sticker upp, int emärkt NÅt att dn var på G...helt plöstligt av en slump såg jag den, då jag skulle kolla om hans virusblåsor i munnen blivit fler....:grin:

Men ja, det jag nu undrar är:

Kommer det komma fler nu snart?? Alltså inom det närmsta? För dem får väl inte bara en tand sådär o sen dröjer det månader innan nästa kommer??? (HAr ju vänner där deras barn är 10½ månad o har INGEN tand)

Sen undrar jag om dem kan bli mer trötta av att få tänder? Eller om det är en utveckligsfas han e i nu då jag tycker han e något tröttare dagtid (dock har han sovit sämre nattetid nu så det kan ju va orsaken men...ja....??)
Vet att dem kan få feber o diarre av att få tänder......Han är som tur är inte (ännu) gnällig eller så :)

Ja, hoppas nån kan svara på frågorna....

Sv: Tänder??

Man kan skylla det masta pa att de far tander, alla barn reagerar olika. De brukar komma tva och tva ungefar sa den bredvid kommer sakert snart.

Fran 3-8 manader ar ratt normalt att fa sina forsta tander tror jag.

Kul med en tand!

De kan säkert bli lite trötta av det. My var mest gnällig och klängig, framförallt på kvällen.

Jag tror att de kan ha en tand rätt länge. My fick dock båda två där nere inom loppet av två dygn.

//Julia

Ella fick första tanden när hon var 4 månader och någon vecka, nu har det gått 1 månad och grynet är fortfarande ensam att synas även om jag känner att en till håller på att bryta igenom :)

Edvin fick sina första 4 tänder i underkäken (samtidigt) när han var 6 månader. Sen när han var 9 månader kom 4 st samtidigit i överkäken, kindtänderna dröjjer.

Liknande trådar

Övr. Hund Varning för långt inlägg! När jag skaffade min dvärgschnauzer Sigge såg förutsättningarna helt annorlunda ut. En god vän och jag var...
Svar
12
· Visningar
4 160
Senast: Hyacinth
·
Småbarn Nån annan som har samma "problem"? Är inte det enda, sonen på snart 14 månader är väldigt sen i mycket, pratar inte, pekar inte, har...
2
Svar
28
· Visningar
8 663
Senast: Sonic76
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag ramlade ner i en liten mental grop i helgen. Jag blev bara så förbannat trött på och uppgiven över min hälsa. Jag försöker annars...
Svar
0
· Visningar
1 373
Senast: cassiopeja
·
Småbarn Nr 1 fick sin första tand vid 6 mån ålder och sen kom de upp i rätt ordning och ganska snabbt och utan större problem. Det var lite...
Svar
16
· Visningar
2 549
Senast: Gnarpis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka