Tänd ett ljus

Sv: Tänd ett ljus

Usch så hemskt... vet precis känslan, man står så maktlös som kompis. Vill kunna göra så mycket, men kan inte göra nånting annat än att vara där. Min vän förlorade sitt barn nyligen. På nyårsafton fick de reda på att hjärtat inte slog där inne och den 2:a januari fick hon föda fram en alldeles perfekt liten flicka, Engla. En knut på navelsträngen hade tagit hennes liv.

Det jag känner att jag vill skydda henne ifrån är alla som tänker att hon inte är mamma eller de som tänker att flickan aldrig har levt, då hon ej levt utanför magen. Hon ÄR mamma, Engla HAR levt. Mamma J har faktiskt kännt Engla, vetat vad hon är för en person - hon kunde hennes rutiner, vad hon gillade och ogillade etc. En del verkar tro att livet bara är utanför magen och jag hatar att det känns som en del vill ta allt det hon gått igenom ifrån henne. Precis som om det inte har hänt eftersom Engla inte lever.

Om inte din kompis redan är med där så tipsa henne om Familjeliv för där finns massa stöd att hämta. Många (tyvärr) där har varit med om samma sak och där kan de stötta varandra. Förstår om hon inte orkar nu, men kanske hon skulle orka senare.

Förstår hur jobbigt det är, krama din lille kille lite extra hårt.

Kram
Petronella

Tack för ditt inlägg. Jag har inte sovit en blund inatt, jag bara gråter. Jag tänker på min vän, hennes sambo, och jag ber hela tiden för att de ska fixa det här. Hon är stark, det vet jag att hon är. Det lät som om det var något med navelsträngen, men det får obduktionen visa

Jag vet inte vad jag kan göra för henne, allt känns så fjuttigt

Självklart är man mamma ändå, jag förstår inte folk som inte tycker det

jag har en vän som hade en månad kvar till bf, han dog i magen och hon fick föda ut honom.
det var nog den värsta begravning jag varit på. :cry:

tänder ett ljus för din väns baby.....

Vad fruktansvärt hemskt!

2.jpg

:cry: Vilken mardröm! Jag skulle aldrig klara det, jag skulle gå sönder totalt. Usch... jag blir så ledsen bara av tanken. :cry:

Herregud, det måste vara helt ofattbart. :cry:
Sänder en tanke till din vän och er runtikring.

usch vad jobbigt! :cry:

livet är verkligen orättvisst..

min syster förlorade sin dotter i v30(?) ,vaknade en natt o kände ngt mellan bena, då var barnet halvvägs ut....

*tänder ljus*

Fy, vad hemskt !!!
Stackars föräldrar.... verkligen tragiskt.
Sänder en tanke till Englas mamma och pappa och alla runtom.
Att behöva begrava sitt barn.....
/J.

Liknande trådar

Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 781
Senast: Imna
·
P
Ekonomi & Juridik Hej, Jag har en del saker som jag skulle vilja få lite synpunkter och kanske till och med svar på. Det rör en vän som haft häst i...
2 3
Svar
45
· Visningar
8 856
S
Övr. Hund Ursäkta, dessa typer av trådar finns säkert hundratals, men jag måste få skriva av mig lite, det är som mitt sätt att bearbeta sorgen...
2
Svar
23
· Visningar
6 127
Senast: tassel
·
Övr. Hund Viktor är som bekant 8½ månad, och en väldigt trygg, självsäker och nu i samband med könsmognaden - kaxig sak. Han har så länge jag...
Svar
2
· Visningar
1 761

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V
  • Utreda för allergi eller inte

Hästrelaterat

Omröstningar