Tänd ett ljus

Jolanta

Trådstartare
I onsdags var jag förbi hos min höggravida kompis och gav henne en badbalja till hennes bebis som låg i magen. Hon hade redan gått över 1 vecka, och var hjärtligt less

I fredagskväll fick jag ett sms, värkarna hade startat, hon skulle in på förlossningen.

På fredag natt vaknade jag mitt i natten, med en konstig känsla. Hela helgen har jag gått och ältat för sambon och alla som velat höra, något känns fel. Alla har lugnat mig, "du minns väl hur du själv var, du hörde inte av dig till någon, ville inte träffa någon"

I söndags födde min vän en död liten flicka.

Vi hade planerat så mycket, vi skulle ut och gå tillsammans, för vi bodde ju nästan grannar, vi skulle göra en massa saker. Arvid skulle få en lekkompis

Jag kan inte förstå, jag vill inte förstå att hon aldrig kommer få uppleva sitt barns första underbara leende, hennes första steg, första gången hon säger mamma. Det är helt ofattbart

Jag sitter bara här hemma och gråter, och kramar Arvid tätt intill mig. Jag kan aldrig ens föreställa mig vads de går igenom nu, vilken smärta de måste ha i sina hjärtan

Så snälla ni, tänd ett ljus för min väns lilla dotter, och be för att hennes föräldrar ska orka ta sig igenom det här

Sv: Tänd ett ljus

:cry::cry::cry::cry:

ljus_i_moerker.JPG

Det är så jävla grymt. Hur kan livet vara så orättvist?

Jag har en stor klump i magen

Fy så hemskt! Hoppas dom får hjälp att ta sig igenom detta.. Även du låter det som! :cry:

Ett ljus är tänt!

*tänder ljuset* :cry:

Jag har oxå en vän som alldeles nyligen förlorade sin bäbis i magen strax innan bf, de begravde honom i lördags ...:(

Det är så ofattbart att det händer och det påminner mej om att aldrig ta något eller någon för given och vara tacksam för allt det vi har. Jag lider med din vän..

Jag vet hur jobbigt det är att förlora ett barn. Den sorgen försvinner aldrig. Tänder ett ljus och tänker på din vän.

Fy så fruktansvärt hemskt!!! Mina tankar är hos er alla. Tänder ett ljus för flickan... Vet hur hemskt det är att se sånt här på nära håll, har tyvärr också erfarenhet av det.... Smärtan man känner ...
*en kram kommer här*

Kl

Jag hittade en helt underbar dikt

Min starka mamma

Min mamma är så stark, det säger faktiskt alla
Men i ensamhet om natten har jag sett hennes tårar falla.

Under sömnlösa nätter kommer jag tassande på tå
Hon vet inte att jag är där för att hjälpa henne förstå

Lika ändlöst som strandens vågor och hennes smärta
Jag vakar över min starka mamma som alltid bär mig
i sitt hjärta.

Hon bär ett leende, ett leende som hon tror hon döljer
Men genom Himlens dörr ser jag tårarna som följer.

Min mamma försöker att hantera döden
för att hålla mig kvar
Men alla som känner henne vet att det är
den enda möjlighet hon har.

När jag vakar över min starka mamma…
genom Himlens öppna dörr
försöker jag förklara att änglar skyddar mig nu
så som hon gjorde förr.

Men jag vet att det inte hjälper,
eller lättar bördorna hon bär,
har du möjlighet, gör ett besök…
och visa att du håller henne kär.

Vad hon än säger… hur hon än mår
Min starka mamma har ett hjärta, för alltid fullt av sår.

*Tänder ett ljus för din vän*

Precis när jag gick på HP förlorade min arbetskamrat sitt barn i v.36. Hans fru fick gå i 5 dagar innan hon sattes igång :cry:

De har även ett missfall i v.38 och fler tidiga missfall och något kring v.20

:cry: :cry: :cry:

Sänder styrkekramar till din vän, pappan och alla nära och kära.

Edit: Jätte vacker dikt, nu verkligen störtbölar jag, livet är så orättvist :cry:

Åh, lilla vännen:cry:Livet är så orättvist ibland. Nu har jag själv inga barn, men kan ändå förstå att detta måste vara det värsta som kan hända en människa..

*Tänder ett ljus och skänker många tankar till föräldrar som fått sina barn bortslitna ifrån dom*

Nej, vad säger man :cry::cry:, jag tänder ett ljus och tänker på dem, så fruktansvärt de måste ha det nu....

Liknande trådar

Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 781
Senast: Imna
·
P
Ekonomi & Juridik Hej, Jag har en del saker som jag skulle vilja få lite synpunkter och kanske till och med svar på. Det rör en vän som haft häst i...
2 3
Svar
45
· Visningar
8 856
S
Övr. Hund Ursäkta, dessa typer av trådar finns säkert hundratals, men jag måste få skriva av mig lite, det är som mitt sätt att bearbeta sorgen...
2
Svar
23
· Visningar
6 127
Senast: tassel
·
Övr. Hund Viktor är som bekant 8½ månad, och en väldigt trygg, självsäker och nu i samband med könsmognaden - kaxig sak. Han har så länge jag...
Svar
2
· Visningar
1 761

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V
  • Utreda för allergi eller inte

Hästrelaterat

Omröstningar