Tänd ett ljus för Sammy

Trollslända

Trådstartare
Min lilla kanin, idag fick han somna in.

Han blev 6 år. Nu har han det bra...

Men jag tror jag går sönder.

Vila i frid min lilla älskling

Sv: Tänd ett ljus för Sammy

*Tröstkramar*
Det är den absolut värsta delen med att ha ett djur.. Förr eller senare måste man skiljar från sin vän, och det krossar verkligen ens hjärta. :crazy:

Tack för tröstkramarna.

Det gick så otroligt fort. Helt normal var han imorse. Sedan när jag satt vi datorn började han slamra och när jag reste mig för att kolla låg han på rygg. Jag trodde han hade brytit ryggen så när jag försökte vända på honom för att känna började han rulla runt och kvida och visade ögonvitorna och tillslut fattade jag att han krampade. Han hade så ont att jag började gråta av att se på honom. Fick akuttid upp till vet och han blev bättre ett kort tag sen fick han lite mindre återfall på vägen dit. Men veterinären kunde inte ställa någon säker diagnos, hon sa att det enda de kunde göra var att sätta honom på en värmedyna (hade undertemp) och ge honom antibiotika för att se om det blev bättre, men hon trodde att prognosen var mycket dålig. Så jag fick fundera en stund, sen tog vi bort honom. :cry: Kunde aldrig ha låtit honom få ett såndant krampanfall igen, han hade så ont att det skrek om honom. :cry:

Så han fick ligga i min famn medans han somnade. Trodde aldrig han skulle få dö för han fortsatte andas och gosade in sig i min arm. Tillslut blev han alldeles slapp och man såg att han var borta. Min lilla älskling, :cry:

Tack för erat stöd, det värmer...

Idag känns det så tomt och tyst. Sammy brukar alltid gräva och rumstrera om. Ibland blänger han på mig tills jag ger efter och ger honom hans älskade torkade ärtor. Jag har nästan ½ kilo torkade ärtor... vad ska jag med dem till nu?

Hans marsvinskompis ligger ensam i buren och ser ledsen ut. :( Jag tar upp henne och gosar emellanåt men det hjälper inte så mycket i längden. Just nu försöker jag bestämma mig om jag ska skaffa några kompisar till henne eller hitta någon som kan ta hand om henne. Hon kan ju inte vara själv, men jag älskar henne ju. :(

Sen kan jag inte låta bli att undra om det var rätt. Var det rätt att ta bort honom? :cry: Tänk om han hade blivit bra...:(

Det gör så ont när man måste ta bort ett djur, för de är ju en i familjen...
*kramar om*

Axelle, Charmant, Josefiine, Sinsiew och 90natta, tack för stödet! :)
Det betyder jättemycket för mig.

Jag skrev en dikt till min älskling, för det blir så tyst på kvällen...
Mina drömmar föll i spillror
Men vakenhet är kvar
Du är borta
och du är allt vi har

Vi älskar dig oändligt
Så jag vet vad du vill
jag lovade dig, när du led
Du slipper finnas till

Men sedan blev det bättre
Jag återfann mitt hopp
Men tvingas snabbt att inse
att du har givit upp

Det gör så ont att inse
Du orkar inte mer
Livet är en dans på törnar
och du har fallit ner

Hur kan jag veta säkert
Det går aldrig såklart
och även fast jag ännu tvekar
var det uppenbart

Så får du sömnedroppar
Jag håller dig till tröst
Jag darrar i varenda led
Jag skakar i min röst

Hjärtslagen blir svaga
Andetagen få
Och trots att hjärtat mitt skenar
tycks tiden slutat gå

Du klamrar lite längre
jag får din sista kärlek
Jag håller dig så länge
Men hjärtat slutar inte slå

Tillslut så måste jag nog gå
Jag flyttar dig lite och du är slapp
och ögonen är tomma
jag ger en sista kyss och klapp

Men hjärtat slog svagt ett tag
som för att tala om att livet
aldrig är för ingenting
så ta det ej för givet

Det är svårt att lämna dig ensam
Fast jag vet att själen skuttat lyckligt ut
Han sitter på min axel och slickar tårarna från min kind
Jag döpte dig till Saga
Och nu har Sagan fått ett värdigt slut

Nu bölar jag igen... :crazy:

Har du skrivit den själv!! Den var verkligen fin Trollslända :love:

Tack för tröstkramarna.

Det gick så otroligt fort. Helt normal var han imorse. Sedan när jag satt vi datorn började han slamra och när jag reste mig för att kolla låg han på rygg. Jag trodde han hade brytit ryggen så när jag försökte vända på honom för att känna började han rulla runt och kvida och visade ögonvitorna och tillslut fattade jag att han krampade. Han hade så ont att jag började gråta av att se på honom. Fick akuttid upp till vet och han blev bättre ett kort tag sen fick han lite mindre återfall på vägen dit. Men veterinären kunde inte ställa någon säker diagnos, hon sa att det enda de kunde göra var att sätta honom på en värmedyna (hade undertemp) och ge honom antibiotika för att se om det blev bättre, men hon trodde att prognosen var mycket dålig. Så jag fick fundera en stund, sen tog vi bort honom. :cry: Kunde aldrig ha låtit honom få ett såndant krampanfall igen, han hade så ont att det skrek om honom. :cry:

Så han fick ligga i min famn medans han somnade. Trodde aldrig han skulle få dö för han fortsatte andas och gosade in sig i min arm. Tillslut blev han alldeles slapp och man såg att han var borta. Min lilla älskling, :cry:

:cry: :cry: :cry: :cry:

Liknande trådar

Katthälsa Nu börjar det dra ihop sig efter att katten plötsligt blivit mycket sämre i sin artros och spondylos i höft och rygg. Hon är bara 8 år...
2
Svar
28
· Visningar
1 505
Senast: Kilauea
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 067
Senast: Amha
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 963
Senast: fixi
·
Kropp & Själ Jag pressar tänderna när jag sover vilket gör att jag får ont i nacken och huvudvärk väldigt ofta. Dock stämmer inga av...
2
Svar
33
· Visningar
1 819
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCV
  • Ratsit
  • Kålpudding med potatis I