Tam vildkanin?! Hjälp!

MrsScabtree

Trådstartare
Efter att ha sett den lilla kaninen vid parkeringen hemma hos föräldrarna skutta runt självsäkert ett par gånger undrade jag efter ett tag om den var tam? Igår gick jag fram ca tre meter ifrån den där den satt (den gjorde inga somhelst försök att rusa iväg) och satte mig ner och lockade på den. Mycket självsäkert skuttade den fram tills den var en decimeter ifrån mig och hoppade sedan glatt runt mig lite. Till saken hör den att jag har hela tiden misstänkt att det är en vildkanin, kollade på google idag och den ser precis ut som på denna bilden:

http://www.jagareforbundet.se/viltvetande/kortaartfakta/vildkaninkortom.asp

Det står dock att vildkaninen bara finns upp till småland (?) och jag bor ju i Stockholm, samt att jag undrar över den här självsäkerheten hos det lilla livet.

Vad ska jag göra med den? Fånga in är ju otänkbart. Men varför i allsin dar är den så tam?! Hjälp mig nu alla kloka för jag går omkring och tänker på den lilla hela dagarna:p

Sv: Tam vildkanin?! Hjälp!

Det behöver ju inte vara en vildkanin, hade jag varit du så hade jag försökt fånga den , den kanske inte är så förvildad ännu så möjligtvis kan du få den tam..
Bättre att fånga in den med tanke på alla katter o rävar som finns ute som kan skada den ..

Liknande trådar

Hundavel & Ras När jag läser detta undrar jag varför den överhuvudtaget är tillåten att äga som privatperson kan ju inte vara någon privatperson som...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
7 489
Senast: linnsan
·
Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar...
2
Svar
32
· Visningar
12 764
Senast: Milosari
·
Gnägg Tack för allt kära vän. Mitt ute i Smålands skogar, på en gård med vackra stenrösen och gärdsgårdar, inne i en liten mörk gruppbox, där...
2
Svar
28
· Visningar
3 741
Hästvård Nu behöver jag bolla lite tankar ang om jag behöver oroa mej eller inte. Kan börja med att säga att hon är inbetad för hand och sen...
Svar
5
· Visningar
1 012

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack 17
  • Atletix
  • Sabotage?

Omröstningar