Talgoxe hittad...

gul_zebra

Trådstartare
Mjahapp... Här skulle man köpa råttbebis men fick hem en talgoxe istället :rofl: Skulle precis till Willys och så kommer en grannunge med liten plutt.

Har gett den Dextropur och så ligger lite hundmat på blöt just nu. Nåt annat att tänka på? Har aldrig tagit hand om just talgoxar utan det har bara hamnat gråsparvar och björktrastar här...
Den har inga sår eller så iaf, pigg, glad och väldigt matglad. Håller på byter till fjädrar antar jag, har fjädrar på vingarna men resten är bara en massa dun.

Och så viktigast av allt - var hittar man de som har tillstånd att ta hand om vilda djur? Jag hade nummer till en i närheten men det är försvunnet förstås :crazy:
Det är i Borlänge den finns då så det är en fördel om det finns nån i närheten iom att jag är utan både bil och tågpengar just nu...

Sv: Talgoxe hittad...

Och så bilder, självklart ;)

dsc027284ag.jpg

dsc027307nf.jpg

dsc027332vh.jpg

dsc027444wm.jpg

dsc027452dk.jpg

dsc027477ow.jpg

dsc027480rq.jpg

dsc027581jf.jpg

Nejnej, jag har haft en Bertil förut redan, en av zebrafinkarna jag hade.
Sonic Boll får det bli, lite som ett tecken (inte för att jag tror på sånt, men ändå) nu när hon försvunnit och pippisen hittat hit typ ^^

(Bara så ingen missuppfattar, fågeln ska till någon med utbildning och tillstånd för att tas om hand och ska alltså inte stanna här - så dum är jag inte! :p)

Åh, det var väl det sötaste! :love: Hoppas den klarar sig (det är väl ganska svårt att ta hand om vilda fåglar, om jag fattat saken rätt?) och att du hittar någonstans att 'göra av' den.

Den lever och mår bra. Har hittat en som kan ta den så den flyttar till Grängesberg imorrn :)

Liknande trådar

Övr. Djur Var nyss ute på promenad och ser en skatunge som attackeras av en massa skator och måsar. Jag (som egentligen inte tar in vilda djur)...
2
Svar
32
· Visningar
4 576

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka