Talang noll komma noll

strawberrysylt

Trådstartare
Vilka är era såna områden?

Jag höll (förstås...?) på med hästar tidigare, men asså ridning, nej asså där saknade jag all talang. Rykta/gosa/åka häst passar mig nog bäst ;).

Och så blommor/växter. Skaffade mig min senaste blomma i våras och sa att dör denna också så är det finito, aldrig mer en blomma för mig. Eh... den fick rabies eller nåt. Men nu slipper jag spendera pengar på blommor iaf XD.

Tålamod!
Visar det inte för andra, det riktas inåt och jag blir superstressad om någon knyter skorna för sakta, tar för lång tid på sig att komma till poängen. Jag vill hänga tvätten NU och inte vänta, knackar på mikron för att den ska värma maten snabbare, vill att filmen ska ta slut snabbt, vill att alla ska vakna och gå upp när klockan ringer, hatar köer, håller på att brinna av när folk inte har kortet redo att betala och så vidare. Skulle gärna vilja slappna av lite mer.

Det hör kanske ihop, men jag ingen naturlig talang att till exempel bygga, eftersom jag har så dåligt tålamod att jag inte pallar mäta, jag gör allt på känsla vilkwt inte alltid blir 100. Därför är jag också dålig på att rida dressyr, men bra på intervaller och roliga uteritter 😅.
Apropå blommor tipsar jag om Ikeas plastblommor.

Sport. Jag är så otroligt dålig på alla sporter. Förutom ridning då :confused: Fast var ingen supertalang där heller. Är otroligt feg och ger upp direkt. Stackars mamma som dels fick kämpa för att jag skulle lära mig simma och cykla (hallå vatten är asäckligt ju och följde inte ens med på cykelutflykterna i fyran) och som sen anmälde mig till en massa olika sporter och jag var så otroligt dålig på ALLT :rofl::angel:

Idag är jag nog dessutom kass på allt som har med sport att göra för att min 25-åriga kropp tror den är 65 :p

Åh gud jag är också extremt dålig på att diska för hand. Eller ja, jag gör det bara inte. Mitt ex blev otroligt glad när jag äntligen skaffade diskmaskin :D
Popcorngrytan vet ja inte hur många gånger jag diskade och diskade och diskade, å den blev aldrig helt ren så gav upp. Första gången jag diskade den i diskmaskinen var det typ "W O W, är det såhär rent det ska va". 😂 😂 kastrullen blev som ny.

Popcorngrytan vet ja inte hur många gånger jag diskade och diskade och diskade, å den blev aldrig helt ren så gav upp. Första gången jag diskade den i diskmaskinen var det typ "W O W, är det såhär rent det ska va". 😂 😂 kastrullen blev som ny.
Hahahaha ja när jag fick hem diskmaskinen och den var installerat diskade jag ALLT jag ägde i den och var helt till mig för det var ju RENT :rofl::angel:

Rida. Urusel,så jo gav upp. Sen e jag nog kass på de flesta sporter. Tekniska saker är inte heller min grej, ropar alltid på maken vid minsta strul😬

Ekonomi! Allt sånt där med konton, bokföring och liknande. Jag har alltid haft otroligt lätt för matte och siffror annars, men så fort det ska bokföras något kan jag knappt skilja på plus och minus. :cautious:

Rida här också. Nu har jag ridit väldigt till och från men det har ändå blivit ett antal år och jag kan fortfarande inte fatta galopp ordentligt. Jag vet hur man gör, men det går bara inte, det blir bara nån ful jävla trav liksom.
Nu är jag en lugn skogsmulle ända in i märgen och prioriterar umgänget med hästen så det gör mig inte så mycket att jag är så jävla talanglös, men det gör det ju inte lätt att hitta medryttarhäst precis :meh:

Får väl ta dom 5 värsta då

1. Laga mat

2. Matematik i alla dess former

3. Lokalsinnet. Har lokalsinne som en brödrost

4. All form av elektronik

5. Det här med växter. Jag tar död på allt utom orkidéer och svärmorstunga

Leka. Jag är erbarmligt dålig. Så usel att mina barn tycker synd om mig. Har alltid varit usel på lekar.
Leka för mig är ”ska vi sitta i en soffa och läsa varsin bok”.

Sen är jag kass som inihelvete på att följa manualer. Ser dem som en rekommendation.
Alltså hade jag i 10 år en lös bit till en billybokhylla liggandes hemma eftersom den ”blev över” men jag hade på känn att den var viktig och inte vågade slänga den. Manualen hjälpte inte.

cykla, har cyklat jättemycket i mitt liv men är fortfarande helt värdelös på det
Blir lite nyfiken på vad med cyklingen som är svårt? Kanske har du en cykel som inte har rätt storlek och inställning?

Vill för egen del lägga till lokalsinne. Vet aldrig riktigt säkert hur man hittar till och från jobbet.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag vet inte riktigt varför jag väljer att posta ett inlägg här, men hoppas kanske kunna få råd som kan hjälpa mig i min nuvarande...
Svar
9
· Visningar
1 755
A
Hästmänniskan Jag har funderat riktigt seriöst på att byta stall nu till hösten. Jag är så trött på ridskolan jag rider på, eller rättare sagt...
Svar
8
· Visningar
2 167
Senast: Judelaw
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka