Tål plötsligt inte ansiktsprodukterna... hårfärgens fel?

strawberrysylt

Trådstartare
Hej alla,

Jag använder ansiktsprodukter från Maria Åkerberg och har gjort så sen förra sommaren. Men, för ett tag sen började ansiktet bli rödflammigt då jag smort in mig. Jag kontaktade hon som jag köpt dem hos och hon sa att det kunde bero på att jag nyligen färgat håret eller att det kommit in vatten i produkterna och blivit bakterietillväxt. Eftersom jag såg att jag ändå använt produkterna för länge (hållbarhet 6 mån) och jag dessutom haft i vatten i en av dem sådär som man gör med schampoo för o få ut allt (tänkte inte på att det inte var så bra kanske) så kastade jag de produkterna och köpte en ny uppsättning.

De nya produkterna har jag använt nu i ett par veckor och så färgade jag håret för en vecka sen och nu blir ansiktet rödflammigt igen! Beror det på hårfärgen? Varför kommer reaktionen en vecka efter färgning i så fall? Och ska jag bara vänta ut det och låta bli att använda produkterna ett tag och sen testa igen?

Jag tänkte höra av mig igen till hon jag köpt dem av, men tänkte höra ifall någon här har liknande erfarenheter? Hur gjorde ni?

=)

//r

Hej alla,

Jag använder ansiktsprodukter från Maria Åkerberg och har gjort så sen förra sommaren. Men, för ett tag sen började ansiktet bli rödflammigt då jag smort in mig. Jag kontaktade hon som jag köpt dem hos och hon sa att det kunde bero på att jag nyligen färgat håret eller att det kommit in vatten i produkterna och blivit bakterietillväxt. Eftersom jag såg att jag ändå använt produkterna för länge (hållbarhet 6 mån) och jag dessutom haft i vatten i en av dem sådär som man gör med schampoo för o få ut allt (tänkte inte på att det inte var så bra kanske) så kastade jag de produkterna och köpte en ny uppsättning.

De nya produkterna har jag använt nu i ett par veckor och så färgade jag håret för en vecka sen och nu blir ansiktet rödflammigt igen! Beror det på hårfärgen? Varför kommer reaktionen en vecka efter färgning i så fall? Och ska jag bara vänta ut det och låta bli att använda produkterna ett tag och sen testa igen?

Jag tänkte höra av mig igen till hon jag köpt dem av, men tänkte höra ifall någon här har liknande erfarenheter? Hur gjorde ni?

=)

//r
Ingen hjälp att komma med tyvärr, men jag kan inte låta bli att bli lite nyfiken på vad hårfärgning skulle ha med ansiktsprodukter att göra :confused: ??

Ingen hjälp att komma med tyvärr, men jag kan inte låta bli att bli lite nyfiken på vad hårfärgning skulle ha med ansiktsprodukter att göra :confused: ??
Färgning och blekning innehåller mycket olika kemikalier som påverkar mer än bara håret, så det låter väldigt troligt att det kan vara färgningen som spökar. I värsta fall kan man få en starkt allergisk reaktion mot en produkt man använt till håret i många år och det är ju väldigt vanligt att frisörer som dagligen handskas med de här medlen får problem.

Det kan också vara de eteriska oljorna i MÅs produkter. Jag använder själv deras grejer och är väldigt nöjd, men jag vet att väldigt känsliga kan reagera på det.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Hur länge håller era skor? Jag tycker mina går sönder alldeles för fort. Börjar känna mig gaslightad av skoindustrin. Är det mina fötter...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
11 984
Senast: Trasten
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 469
Senast: Calmiche
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 200
Senast: QueenLilith
·
Kropp & Själ Jag har gått från att vara född blondin, haft alla tänkbara färger i håret under många år till att senaste året transformerat mig från...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
7 512
Senast: honung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar