Taz

Trådstartare
Hejsan!

Har en undran??

Där står i djurskyddsmyndigheten att lägsta takhöjd är 2.2 m gäller det oavsett vilken mankhöjd hästerna har??

Var mätar dom takhöjden?? till bjälkarna eller taket??

Tacksam för svar!!

:bump:

Sv: Takhöjd

Takhöjden varierar beroende på hästens mkh. Är en säker på vilken siffra det är, men x* hästens mkh= lägsta tillåtna takhöjd. Taket i ett stall får dock ej vara lägre än 2.2 m, även om hästarna är mindre.

Hejsan!

Okej det var det jag ville ha svar på, alldså ej under 2.2 även om man har shettisar i stallet alldså?!

:bump:

Precis! Och det är bjälkarna i taket man ska mäta till.

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej Alla Vad gäller om man själv säger upp boxplatsen pga hälso skäl ? Stallet är fullt av svartmögel och det är mest inne i en...
Svar
11
· Visningar
2 297
Anläggning Jag bor på en mindre hästgård som jag inte haft så länge. Jag har ett stall med fyra boxar där takhöjden är "på gränsen" eller rent av...
Svar
18
· Visningar
2 530
Senast: Roheryn
·
Hästmänniskan Nu startar jag en egen tråd gällande denna diskussionen, men min utgångspunkt är i alla fall följande: Att hålla häst kostar mycket...
6 7 8
Svar
152
· Visningar
13 047
Senast: Fibusen
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 738
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar