Takhöjd - hur hårda brukar dom vara...

gadriel

Trådstartare
... när det gäller takhöjd?

Jag ska ha lösdrift till hösten som är precis som den ska vara på alal sätt och vis, däremot måste vi vänta lite att bygga stalldelen, det kostar ju dock en hel del att bygga allt på en gång :crazy:

Det finna en ladugårdsbyggnad som jag får ha en häst på 1,50 i enligt lagen. Jag gissar att sällskapet till min unghäst kommer hamna på allra max 1,60 , antagligen runt 155. Tror ni att det blir problem med de centimeterna som fattas? De ska ju som sagt på gå lösdrift, stallet ska bara användas när jag sadlar, till verkning och om någon blir sjuk.
Vi kommer även ha ritningen på stallbygganden som ska byggas inom ganska snar framtid att visa för inspektören.

Tror ni att det blir problem, som sagt så kommer de ju aldrig stå uppstallad förutom vid sjukdom, känns ju som att det är viktigare att de har en bra, välskött lösdrift i första hand.

Sv: Takhöjd - hur hårda brukar dom vara...

Tror inte det för måtten gäller för permanenta stall, inte sådanan där djuren bara vistas tillfälligt. Men det beror ju en hel del på personen som kommer ut och kollar.

Masse skrev:
Tror inte det för måtten gäller för permanenta stall, inte sådanan där djuren bara vistas tillfälligt. Men det beror ju en hel del på personen som kommer ut och kollar.

kan ju hoppas det. Fast om det är välskött och prydligt så borde det ju vara viktigare. De andra djuren på gården har ju nybyggd byggnad som är tipptopp, de kommer och kollar där ibland men har bar ahaft gott att säga så de kanske har öveseende med att det tar ett tag innan nytt byggs...

Hej!
Jag tror inte att dom klagar på det, vi har ju lite tveksamma takhöjder på en del ställen (varierar på olika platser i stallet) mne det enda mijlö och hälsa har sagt är att jag inte kan ha någon shirehäst i stallet vilket jag fattar själv. Och som någon sa här tidigare så gäller det nog bara där hästarna bor permanent.
Och hela gården är ju så jättefin så det skulle förvåna mig mycket om dom har något att anmärka på.

Hej vännen!

Nä jag hoppas det är så. Tror inte hästen mår dåligt tom det är 5 cm för lågt...nordisar brukar ju inta vara kända för att leva rövare i stalelt heller :)

jag tror att det är så att om man har en gammal lada, så brukar de se lite mellan fingrarna, men om du ska bygga helt nytt så ska man följa alla måten.

Är det en äldre byggnad, gammal lada så brukar det inte vara så hårt .

Jo det är en äldre ladugård (som är ganska högt till tak mot vad det bruakr vara, runt 2,25 m). Då aksnek jag inte behöver oroa mej för detta.
När vi bygger nytt så blir det mer än tillräckligt högt :)

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
3 196
Senast: Ridinglady
·
Hästhantering Jag har lite problem med min shetlandsponny. Han är sex år gammal, har varit hos mig ett drygt halvår, och har innan dess enbart varit...
Svar
17
· Visningar
2 458
Senast: ameo
·
Hästvård Min åring har en ganska problematisk strålröta i alla fyra hovar och eftersom jag inte är bekant med strålröta under mina 20år som...
2
Svar
29
· Visningar
8 567
Senast: skuggi
·
Hästvård Nu ser det ut som så att vi kommer hämta hem ett sto på 17 år, det är av en vän som känner att hen ej har tid, erfarenhet och ekonomi...
Svar
4
· Visningar
1 986
Senast: NotlikeI
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama