• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare zanne
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 1 067
Z

zanne

Hej, Jag har en unghäst som måste skos fram. Problemet är att den sliter ut tåkappan så pass att den trillar av på 2-4 veckor, står och skrapar i hagen.Vad ska man göra, finns skor som är (starkare) eller annan modell? Tacksam för svar.

Sv: Tåkappa

Dels kan man förstärka genom att svetsa på lite framme vid tåkappan.
Sen finns det även skor där det sitter två tåkappor lite på sidan av tån, en på varje sida alltså.

Vår hovslagare har avrått från sidokappa, säger att hoven inte arbetar på rätt sätt.

Hej, Jag har en unghäst som måste skos fram. Problemet är att den sliter ut tåkappan så pass att den trillar av på 2-4 veckor, står och skrapar i hagen.Vad ska man göra, finns skor som är (starkare) eller annan modell? Tacksam för svar.

Jag tror inte grundproblemet är skorellaterat. Du skriver själv att den står och skrapar i hagen. Vad kan det bero på???

Liknande trådar

Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
5 085
Skola & Jobb Hej alla bukefalos medlemmar. Jag har tröttnat på att inte ha några mål i min karriär och att ett jobb är något man går till endast... 2
Svar
21
· Visningar
1 218
Hundhälsa Hej alla! Jag ska försöka att fatta mig så kort jag kan. Jag har en Pomeranianpojke på 4 år. Han har aldrig tidigare haft några problem...
Svar
1
· Visningar
676
Senast: Jeps
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er... 2
Svar
28
· Visningar
4 438
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tuggbensfavoriter
  • FÅRtråden
  • Annonsera mera hundar 2