Z

zanne

Hej, Jag har en unghäst som måste skos fram. Problemet är att den sliter ut tåkappan så pass att den trillar av på 2-4 veckor, står och skrapar i hagen.Vad ska man göra, finns skor som är (starkare) eller annan modell? Tacksam för svar.

Sv: Tåkappa

Dels kan man förstärka genom att svetsa på lite framme vid tåkappan.
Sen finns det även skor där det sitter två tåkappor lite på sidan av tån, en på varje sida alltså.

Vår hovslagare har avrått från sidokappa, säger att hoven inte arbetar på rätt sätt.

Hej, Jag har en unghäst som måste skos fram. Problemet är att den sliter ut tåkappan så pass att den trillar av på 2-4 veckor, står och skrapar i hagen.Vad ska man göra, finns skor som är (starkare) eller annan modell? Tacksam för svar.

Jag tror inte grundproblemet är skorellaterat. Du skriver själv att den står och skrapar i hagen. Vad kan det bero på???

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 862
Senast: Lavinia
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
58
· Visningar
6 427
Senast: Ragdoll
·
Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
2 264
Senast: MiniLi
·
Kropp & Själ Jag behöver få läsa om hur andra haft det när de diagnostiserats med förtjockad slemhinna. Så hjälp mig, snälla. Jag var på gyn (fr o m...
Svar
2
· Visningar
838
Senast: malumbub
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka