Tak till "skorsten"

fejko

Trådstartare
Jag håller på att göra iordning ett fd grishus till mina getter. Problemet är att det regnar in genom "skorstenen" (=luftutsläppet). Finns det något färdigt "tak" man kan montera? Eller hur gör man?

Sv: Tak till "skorsten"

Jag hade ringt ett plåtslageri och hört om de har tips eller kan säga vad det skulle kosta om de tillverkade ett.

Antingen finns det färdiga till skortstenar i olika storlekar eller så gör de på beställning. Bör vara ganska enkelt att göra = inte spec dyrt.

Tror jag...

Sv: Tak till "skorsten"

Vi gjorde en ritning och lämnade till ett plåtslageri
skorstensskydd2

Kostade ca 1000 kr st. (extra tjock plåt). Finns någon fler bild på vår blogg om du letar efter "utomhus".

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 643
Kropp & Själ Jag är sedan en tid tillbaka sjukskriven på grund av utmattningssyndrom, och har från flera håll fått höra att jag ska "ge mig själv tid...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
13 090
Senast: MML
·
Hundhälsa Hej! Vi har en hane som är krypt. Han är idag 2,5 år gammal ungefär. Vi har fått bekräftat genom ultraljud att den andra kulan ligger...
2
Svar
21
· Visningar
1 864
Juridik & Ekonomi Jag bor i mittenhuset i en radhuslänga i vår brf. I dagsläget måste jag gå genom huset med ogräs och tex gräsklipparen. Eller över mina...
Svar
16
· Visningar
1 298
Senast: Verdandi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka