B
Borka2008
Nu har mitt underverk bott hos mig i 27 dagar! Allt går verkligen toppen, mycket bättre än jag någonsin vågat hoppats på.
Hovslagarens dröm, trafiksäker, fungerar ihop med hunden, går att ridas ut ensam, kommer i hagen när man ropar mm mm.
Detta är då min första häst, och jag behöver lite råd.
Han har väldigt tajt mellan fram och bakbena. När han skrittas och travas (främst) så "Klonkar" han i med hovarna. De bakre mot de främre.
Funderar på att skydda hovarna med boots.
Jag undrar nu om ni har lite info om boots? Några nackdelar/fördelar?
Märken, material som rekomenderas?
I djurbutiken jobbar en hästmänniska och hon sa att på hennes häst hade hon även boots i hagen. Våra hagar vet jag kommer bli ett h*****te med djup och äcklig lera. Påverkas hovarna neg. om man har boots på hovarna dygnet runt?
Så tacksam för lite hjälp!
Hovslagarens dröm, trafiksäker, fungerar ihop med hunden, går att ridas ut ensam, kommer i hagen när man ropar mm mm.
Detta är då min första häst, och jag behöver lite råd.
Han har väldigt tajt mellan fram och bakbena. När han skrittas och travas (främst) så "Klonkar" han i med hovarna. De bakre mot de främre.
Funderar på att skydda hovarna med boots.
Jag undrar nu om ni har lite info om boots? Några nackdelar/fördelar?
Märken, material som rekomenderas?
I djurbutiken jobbar en hästmänniska och hon sa att på hennes häst hade hon även boots i hagen. Våra hagar vet jag kommer bli ett h*****te med djup och äcklig lera. Påverkas hovarna neg. om man har boots på hovarna dygnet runt?
Så tacksam för lite hjälp!