Taggtråd runt hagen.

Sv: Taggtråd runt hagen.

inte de här djuren. Eller rättare sagt, djurägarna :grin:
Ena djurägaren skiter fullständigt i om djuren går ute på vägen, han kör bara slalom mellan dem. Den andra kanske motar in dem på gården, och den tredje (mest ansvarige) är aldrig hemma... :crazy: Suck!!

så.. jag o pappa har gjort en pakt. Vi tar inte ned någon taggtråd förrän det har blivit någon skillnad på grannarnas djurhållning! :devil: Så nu blir det taggtråd och ½-1 m innanför blir det eltråd. Nu jävlar är det krig :mad: Och om någon djurinspektör kommer och påpekar (please, do that!) så kommer vi säga att vi kan ta bort den OM grannarna håller sina djur instängda!!

Jag gillar också spagetti-ideen alltså. Men jösses så många spagetti-"strån" det går åt :p Indränkta i en massa äcklig Antibit-medel :idea:

Och maskros ide kan jag nog också skippa. Då käkar araben upp staketet bara.. hon älskar maskrosor.

Jihu, någon som kommer till linköping o plockar maskroser hos mig då? Jag har ca tio st i trädgården...
Om alla här på buke skickar ca 1000 maskroser till mig så kan jag testa och se om det funkar!:idea:

inte de här djuren. Eller rättare sagt, djurägarna
Ena djurägaren skiter fullständigt i om djuren går ute på vägen, han kör bara slalom mellan dem. Den andra kanske motar in dem på gården, och den tredje (mest ansvarige) är aldrig hemma... Suck!!

så.. jag o pappa har gjort en pakt. Vi tar inte ned någon taggtråd förrän det har blivit någon skillnad på grannarnas djurhållning! :devil: Så nu blir det taggtråd och ½-1 m innanför blir det eltråd. Nu jävlar är det krig :mad: Och om någon djurinspektör kommer och påpekar (please, do that!) så kommer vi säga att vi kan ta bort den OM grannarna håller sina djur instängda!!

Jag gillar också spagetti-ideen alltså. Men jösses så många spagetti-"strån" det går åt :p Indränkta i en massa äcklig Antibit-medel :idea:
QUOTE]

Buhu, tråkigt med knasiga djurägare:crazy:.

Men jag kom och tänka på en sak vad det äller spagettin, hur gör vi när det regnar:confused::confused:

Angående om djurskyddsinspektör kommer till er ,så struntar de fullständigt i dina grannar :crazy: de ser till dina djur som du är ansvarig för .
Och är du inte tillräckligt rädd om dina hästar för att ta bort taggtråden ?
bara för grannen tydligen inte är det om sina nötdjur .

Vi får hitta någon som kan börja fläta i skåne sedan fortsätter vi uppåt i landet ,så kanske det räcker till en hage :o
men det har väl ruttnat innan dess om vi använder maskrosor :cool:

makaronerna kanske ska vara kokta först ? då ska de väl palla lite regn och blir segare

Hur blev det makaroner helt plötsligt:confused: Dom är ju pyttesmå o kommer ta ännulängre tid:p
Men visst man kanske kan koka SPEGETTIN först, gammal kokad spageeti blir ju oftast hårde om den står i kylen i en månad!

Maskroserna, hmmm. Men det kanske funkar med vissna maskroser också? Jag har inte riktigt koll på det där..;)

Skåne låter som en bra start plats, då kanske det är klart när det kommer till Linköping, o då slipper jag göra något! :angel::rofl:

kl

Vår eltråd sitter inte ihop runte hela hagarna utan är i delar så vid hårt tryck på en viss del så lossnar den. Det känns väldigt bra eftersom förra hästen tryckte sig igenom ibland!

Den eltråd som din häst skadade sig på, är det nylontråd med inflätade rostfria järntrådar eller slät homogen järntråd?

Jag tror att risken för skador är betydligt mindre med slät järntråd genom att den är styvare. :)

usch, finns inget bra med att använda taggtråd. Det är förbjudet att sätta upp ny, men innan 2009 är slut ska all taggtråd vara puts väck!

Mina pållar har hittills skadat sej på slät eltråd ,elband ,elrep ,taggtråd och en slags järntråd
värst har taggtråden varit efter som hon fick avlivas :cry:första gången var det El rep .
ett annat sto satte benet över lägsta tråden som var en järntråd och slet till som tur var blev det bara ett sår som inte behövde sys den gången men vet besök och penicillin .

Hade ett föl som höll på att skära halsen av sej på slät järntråd :crazy:
vi hade bara en tråd i den tillfälliga sommarhagen, han sprang runt och hade ingen aning om att man skulle akta sej för den sortens tråd ,så full fräs som blev till tvär nit när tråden tog emot vid halsen ,som tur var gick den av ,men tror han fick ärr för livet ,men inga skador som märkts av .

Så tror det är mycket vilken häst man släpper på vilket sorts stängsel .
Numera är det en tråd i boghöjd el-rep som gäller med svaga punkter så den kan gå av om det blir för stor belastning.

Usch ja, taggtråd borde ha blivit förbjudet till hästar för länge sedan, förstår inte hur folk vågar släppa sina hästar på sådana staket. Men som någon annan skrev har vi turen att få detta förbjudet 31 december 2009.

Ja, fast det håller nog inte om min busiga kuse får för sig att kolla på något utanför hagen.. Men jag håller fortfarande på spegetti o maskroser, man kanske kan kombinera detta?:D

Liknande trådar

Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
20
· Visningar
2 062
Gnägg Hej alla IC-folk där ute! 👋🌹 Jag har blivit med Irish Cob 🤗 Har köpt ett stoföl som flyttar hem till mig i oktober efter avvänjning 😃...
Svar
3
· Visningar
744
Hästhantering Har mitt sto på lösdrift. Har gått på box nattetid fram tillsnu då de går ute dygnet runt. Sen hon började göra detta så har hon blivit...
Svar
6
· Visningar
1 273
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Jag behöver er hjälp buke-vänner! Jag står inför ett etiskt dilemma med min häst som skadar sig gång på gång. Han är 5 år och jag har...
Svar
17
· Visningar
1 735
Senast: Willys
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama