Tagel till gunghäst

Hyacinth

Trådstartare
I kategorin udda prylar kom nu tagel. Kan man köpa det? Jag har en gammal gunghäst som skulle behöva ny svans och man ehuru den gamla är bortnött, men var får jag tag på det? Jag kan ju inte kapa random kuses svans... Pigga förslag på hur detta löses?

Har alltid undrat var alla avklippta svansar som ridskolehärstarna haft under åren tagit vägen.

Hade kunnat donera en tjugocentimeter lång tjock tofs från hondjuret om jag haft tid.

Spännande förslag, bor i Stockholms innerstad så gissar att det skulle bli en bit.
Du kan nog ringa ett slakteri.
Annars kanske en möbeltapetserarverkstad? Gamla möbler brukar väl stoppas med tagel? Eller man kanske använder annat nu. :confused:
Lägg in en annons på buke. :idea: :)

I kategorin udda prylar kom nu tagel. Kan man köpa det? Jag har en gammal gunghäst som skulle behöva ny svans och man ehuru den gamla är bortnött, men var får jag tag på det? Jag kan ju inte kapa random kuses svans... Pigga förslag på hur detta löses?

Men fråga närmsta ardennerägare. Jag skulle kunna kapa 10 gunghästsvansar utan att det märktes på min klumpe svans.

Skulle gärna donera lite tagel om min häst haft mer än några glesa strån (och kliat av sig det lilla han fick i vinter). Jag kanske borde se över om han kan gå någon donation. :cautious:

Nej men, hmm. Som några andra sagt, slakteri eller fråga i någon hästgrupp på fb om de råkar ha någon häst med myyycket tagel som behöver en makeover? ;)

Spelar det någon roll vilken färg?

Ska se om jag kan trolla fram något. Min mamma har ardenner med "julkortsfärg" med jättemycket svans så jag skulle kunna flirta lite med henne :p de skulle komma upp till sthlm första veckan i september. Behöver isf längd och hur mycket ungefär. Gissar att det inte är några extrema mängder. Kanske kan hon skicka direkt till dig om det inte är så stora mängder.

Du kanske kan dra iväg ett PM vid intresse så ska jag se vad jag kan göra.

Ska se om jag kan trolla fram något. Min mamma har ardenner med "julkortsfärg" med jättemycket svans så jag skulle kunna flirta lite med henne :p de skulle komma upp till sthlm första veckan i september. Behöver isf längd och hur mycket ungefär. Gissar att det inte är några extrema mängder. Kanske kan hon skicka direkt till dig om det inte är så stora mängder.

Du kanske kan dra iväg ett PM vid intresse så ska jag se vad jag kan göra.

Svansen ska vara tjock som en stor tumme vid roten, och kanske 3-4 dm lång. Lite man vore också tjusigt, ett knippe ( :D ) ca 1,5 dm lång. Jag skickar ett pm!

Liknande trådar

Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 067
Senast: Thaliaste
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 069
Senast: Sassy
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 601
Senast: Shaggy
·
Hästmänniskan Hej alla Bukefalos..are? Mitt namn är Brunte och jag är ny här. Det är såhär att jag är en tjej på 25+ år som har ridit till och från...
2
Svar
21
· Visningar
4 835

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka