Sv: Tågarp

Förra året var det inte med i Debutant, och inte i Lätt för B och C-ponny. Det var med i Lätt för D-ponny tror jag. Hästa har jag inte koll på, tror det är med i Debutant men inte i Lätt.
Som sagt är det ett dike/ en grav :)

okej thanks, i mitt fall blir de debutant på ponny så då har jag inte att öroa mej för :D

ponnyryttare här :D Rider ett d-ponny sto e: Silverlea Top Hat :) din är en ponny med va?

Då möts vi :) Ska rida min andra Lätt klass där om Ollie är frisk.
Och kanske debutera debutant med spirran om hon inte är såld (Oxå D-ponny).

Föresten är det någon som vet vilka Dressyrdomare som brukar dömma där? :smirk:

då ses vi nog i Varberg också :D

Ofelia får ta det lugnt fram till NFM, hon sak bara gå lite clear rounder och vanliga träningar :)

ah, roligt! Undrar hur konkurensen (herregud, hur stavas det? :D ) är?

Alltså, ni som rider Lätt, hur mycket höjs kraven på häst/ryttare i dressyren ungefär? Är bedömningen ungefär samma, eller är den mycket hårdare? :crazy:

Förra året var det en domare som absolut inte gillade min ponny i debutanten, hon tyckte han drog iväg och "sprang" när jag tyckte han gjorde sitt bästa program någonsin... :smirk:

Du kan ju kolla på deras hemsida, gamla startlistor, där står ju domarna :idea:

Jag har inte tid att ta det lugnt, jag har bara hunnit med 2 tävlingar i år, Trelleborg hoppning den 28e April och fälttävlan i Vinslöv den 5e... Sen har jag varit sjuk och inte kunnat rida :smirk:
Men nu ska ponnyn i toppform :banana:

vi har faktiskt haft ett bra år, även att vi bara har hunnit med tre tävlingar :) Startade min första hopptävling ever i Harplinge i våras, och blev placerad i första klassen, sen vart det debuten i Hermanstorp, kom trea och sen andra debutanta i Dagstorp där vi kom sexa :)

Hoppas bara att det fortsätter så :angel:

Vi vann första starten LC i Trelleborg, fast sen stanna vi ut oss på sist hindret i LBn (Min ponny stannar Aldrig annars :crazy: )
Sen gick det bra i Vinslöv, fast domaren gillade oss inte här heller...

Nu i helgen kom jag på första utanför placering i 3 klasser :p

Det var en Cup, första dagen LC och LC+5, andra LB och LB eller LC beroende på om man gick till Final eller "Consolation". Jag gick till final så det blev första gången han gick 2 LB samma dag :)

KL.

någon som vet när dom stänger banan (inför ft, 29juli)??
Eller har dom redan gjort det?

verkar ju inte som om dom gjort det än, det står ju inget nämnt i vaken proppen eller på hemsidan..

Är det inte 2 veckor innan? vi hade också tänkt hinna upp och träna en gång, det var ett tag sen han terräng nu..

Jodå, jag är nöjd, det var inga rundor man "skulle" bli placerad på heller, 1a var jag dubbelnolla men jag red väldigt långsamt, eftersom banan var jättelerig, jag var 4 sek efter sista placeringen och över 10 sek efter segraren :p Sen de andra 2 hade jag 4 fel i grunden.

De enligt lag ska de stänga banan 2-3 veckor innan, sen är de upp till klubben att välja, och mycket har väl med vädret att göra:P

hej!
jag ska oxå till tågarp.
ska debutera med den nya ponnyn där. så det blir debutantklassen:)
Egentligen tycker jag att banan är lite tråkig, roligare i typ dagstorp där man rider i både skog o på åker:) eller vad tycker ni?

Liknande trådar

Hoppning Min ponny är ganska ny och jag hade honom inte i vintras men gamla ägarna säger att han inte hade broddar då. Jag ska tävla på...
Svar
1
· Visningar
794
Senast: Elo
·
Fritid Som rubriken lyder. :D Vi ska bila från Ålesund till Stockholm i mitten på juli, och planerar en övernattning på vägen hem. Några...
Svar
1
· Visningar
163
Senast: lil-sis
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 322
Senast: Lady_S
·
R
Avel Hoppas att jag stavade rätt nu! Men jag hörde nånting på radio för nån dag sen och dom pratade lite om Camargue hästar. Och jag hade...
Svar
14
· Visningar
1 644
Senast: Raderad medlem 149524
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Annonsera mera hundar 2
  • Oseriös avel 2023