Tacksam för råd!

P

Plingelan

Hej!
Är en tjej på 28år som ridit vanliga ridhästar och galopphästar nu i 20år.
Efter att ha funderat mer än länge har jag bestämt mig för det är westernridning jag vill hålla på med. :)
Har som ambiton att träna och kunna tävla så småningom.

Vill nu ha råd hur man bäst börjar i denna sport? Är det bästa att köpa en skolad westernhäst och rida för tränare? Kan man köpa en unghäst och lära sig tillsammans? Eller finns där nåt ställe i Skåne (gärna runt Malmö-regionen) man kan låna häst av tränare? Så man får lite kött på benen...Vet att där fanns nåt innan som hette Trälekilla (inte säker på stavningen) Men det verkar inte finnas mer.
Tacksam för alla svar och råd av er erfarna!! :)

Mvh Plingelan

Sv: Tacksam för råd!

Jag kan rekommendera Marcus Bäcklund han finns på Snapphanebyggdens Westerryttare tel 044-65377, ring o snacka med honom han e trevlig. Har ridit för hans pappa Tommy i många år då vår klubb i Vimmerby där jag bodde då hade honom som tränare. Annars kan du gå in o kolla westerföreningar på nätet o Skåneregionen. :)

Tack för tipset!! Ska jag göra så fort jag kan! :)

Kolla på WRAS hemsida http://www.wras.nu vilken /vilka westernklubbar som ligger närmast dig och tag kontakt med någon av dom! Det gjorde jag och fick kontakt med en massa urtrevliga westernmänskor i FWR (Flatland western riders, i Närke). Jag kände mig välkommen från första stund och fick massor med tips på träningar, tränare och clinics. Så sakta men säkert håller min stolliga ponny (tidigare tävlad i fälttävlan och distansritt) på att förvandlas till en mycket behagligare pålle, både att hantera och rida.
Lycka till, du med!
Evaho

Liknande trådar

Western Hej här kommer en till tråd om att omskola till western. Jag sökte på Buke men hittade inte riktigt svaren på de frågor som jag undrar...
Svar
4
· Visningar
1 349
Senast: Smulan75
·
G
Western Heysan! Jag har ett nordissto hemma som jag rider i skogen, vi båda är riktiga skogsmullar. För ett år sedan blev jag intrudicerad...
Svar
8
· Visningar
952
Senast: Gullregn
·
Western ... men plötsligt så sluta min vän rida western och började med dressyr. Själv är jag klassiskt skolad i hoppning och dressyr och...
Svar
10
· Visningar
1 662
Senast: tigerfisken
·
N
Western Hej... Jag har blivit djupt intresserad av Western och tänkte skola om våra hästar till westernhästar. Dom har ganska bra grund då...
Svar
4
· Visningar
966
Senast: Nolbydalen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka