Täckestvätt med högtrycken?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Cim
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 2 105
C

Cim

Läste att några av er tvättar vintertäcken med högtryckstvätten. Blir det lika bra som om man lämnar in dem? Hur gör ni med tvättmedel? Behövs det eller blir det rent ändå?

MVH Cim

Jag brukar ta högtrycken eller vattenslangen och blöta täcket. Om täcket är mycket smutsigt tar jag grönsåpa på en rotborste och gnuggar lite, spolar sen rent.

Jag har aldrig lämnat in täcken för tvättning, däremot har jag tvättat sönder en tvättmaskin hemma :crazy:, visst blir det ju bra men inte har jag råd med en till ny tvättmaskin. Tycker att slangen duger bra att få ren täckena med.

Liknande trådar

Utrustning Racesafe säkerhetsväst! Jag behöver hjälp! Jag är så jäkla puckad, läste att man kunde tvätta säkerhetsvästen i tvättmaskinen. Sagt och...
Svar
4
· Visningar
336
Senast: CaisaCax
·
Hemmet Vi har en stor benvit ullmatta (fråga mig inte varför den har hängt med sen innan ungar..) som nu fått en del fläckar. Jag testade...
Svar
10
· Visningar
500
Trädgård & Växter Runt hela huset ligger stenläggning, ca 150 kvm... Mycket vackert men... Inte längre. Jag hade på känn att det skulle bli såhär men...
Svar
11
· Visningar
595
Senast: Unafraid
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
499
Senast: cowgirl81
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka