Täckestorkar

Sv: Täckestorkar

Har man värme på i sadelkammaren så är det noll problem med fukt på övrig utrustning....

Hänger ofta in blöta täcken och filtar i sadelkammaren och jag har då inga problem med fukt. Isolerat och har värme på hela tiden så det är alltid över 15 grader.

Utetäcken får dock hänga i förrådet utanför stallet, eftersom dom oftast är leriga och hemska... Kan även ha dom i stallet utan problem, om det är risk för frost på natten. Har krokar på väggarna. Håller även på att göra ett eget rum för täcken ute i förrådet.

Sv: Täckestorkar

jag har som "galgar" .alltså en special gjord sådan som är gjord av aliminuim(tror jag:S) den är jättebra! sen hänger jag upp täcket på en galge och hänger in den i pannrummet:) dyngblöta täcken torkar väldigt fort!:smirk:

Liknande trådar

Hästmänniskan Har börjat ridskola för nybörjare (ingen erfarenhet) och gått 3 tillfällen, överväger att sluta då jag inte känner mig välkommen. Första... 2
Svar
20
· Visningar
2 665
Senast: Brynja
·
Hästmänniskan Ni vet när man vill ha något riktigt illa och det då verkar som alla andra i världen har det förutom du? Känns verkligen som varenda... 2 3
Svar
41
· Visningar
3 398
Hundhälsa En dum fråga...kan tyckas. Men behöver en rottweiler täcke på sig på vintern och vid regn? Jag har en husky som hellre skulle dö än att...
Svar
15
· Visningar
969
Senast: Sonic76
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig... 2
Svar
28
· Visningar
3 408
Senast: Ceta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka