Täckestorkar

Sv: Täckestorkar

Har man värme på i sadelkammaren så är det noll problem med fukt på övrig utrustning....

Hänger ofta in blöta täcken och filtar i sadelkammaren och jag har då inga problem med fukt. Isolerat och har värme på hela tiden så det är alltid över 15 grader.

Utetäcken får dock hänga i förrådet utanför stallet, eftersom dom oftast är leriga och hemska... Kan även ha dom i stallet utan problem, om det är risk för frost på natten. Har krokar på väggarna. Håller även på att göra ett eget rum för täcken ute i förrådet.

Sv: Täckestorkar

jag har som "galgar" .alltså en special gjord sådan som är gjord av aliminuim(tror jag:S) den är jättebra! sen hänger jag upp täcket på en galge och hänger in den i pannrummet:) dyngblöta täcken torkar väldigt fort!:smirk:

Liknande trådar

Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 449
Senast: Blyger
·
Utrustning Har beställt ett till regntäcke lite panik då det ska regna i dagar, och inser nu när det är på väg att det är t-spänne fram på täcket...
Svar
6
· Visningar
502
Senast: Fibusen
·
Övr. Barn Svåraste just nu är att tillgodose barnens önskemål efter förskolan samtidigt som jag får mat på bordet och en hyfsad tid för läggdags...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 275
Senast: Krålus
·
Foder & Strö Min häst ska flytta till nytt stall om ungefär två veckor och kommer då gå ut på skogsbete dygnet runt. Där hon står nu så står hon i...
Svar
10
· Visningar
1 053
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama