Täckesproblem.

Gabriol

Trådstartare
Eftersom nätterna har börjat bli kalla, blåsiga och inte sällan regniga har jag börjat fundera på att täcka min arabpojke som väldigt lätt får ont i ryggen av kylan.

Problemet är då att jag inte har nån möjlighet att åka till stallet på morgonen för att ta av täcket, så han får gå med täcket både dag och natt.
Somliga dagar är det ju ända upp till 16-17 grader här nere fortfarande, så jag tycker egentligen att det är synd att han ska behöva ha täcke på sig.

Täcket som han ev ska ha är ett fleecefodrat regntäcke, det är alltså inte så varmt + att det andas.

Jag vill helst låta honom gå ute så länge som möjligt, hade inte tänkt stalla in än, men annars är ju det ett alternativ.

Vad tycker ni? Är det okej med täcke dag och natt redan?

/ Zofia.

Sv: Täckesproblem.

Har du inget regntäcke UTAN foder som pållen kan ha medan det fortfarande är så varmt på dagarna? :idea:

min arabpojke går fortfarande ute som din, hade hoppats på att han skulle få tillgång till ligghallen denna månad, men det får komma i oktober. har han tillgång till något vindskydd/skog? visst klarar dom sig, men man blir lite mammig nu när det börjat regna o blåsa...

Jo, jag har ju faktist ett gammalt regntäcke som är utan foder!
I bland tänker man inte längre än näsan räcker..

Okej.

Nja, hagen är lite kuperad med backar och nån dal där det är lite mindre blåst, men skog är där ingen i hagen, däremot är det träd längst staketet och det skyddar en del.

Min häst går ute dygnet runt med samma täcke dag som natt. :smirk:

Min häst har ett regntäcke utan foder och det fungerar utmärkt. Jag har en fördel och det är min kompis plockar av min häst sitt täcke om hon är i stallet på dagen. :) Om det är strålande solsken och många grader ute.

Har Du ingen kompis eller någon annan som kan plocka av Din häst sitt täcke om det är jätte varmt ute? Det handlar om tjänster och gentjänster.

Jag mockar till min kompis som tack för hjälpen eller hjälper henne på något annat sätt. :D

Okej.

Tyvärr har jag ingen vän som kan ta av täcket, alla som är i stallet gå i skolan ungefär samma tider som jag.

Får väl helt enkelt damma av mitt gamla ofodrade regntäcke så får han ha det.

Tack för svaren. :)

Liknande trådar

Mat Att man ska äta mycket fibrer funkar ju om man vill bli lösare i magen, men hur gör jag för att bli hårdare? Jag skadade höger hand för...
2 3
Svar
41
· Visningar
2 928
  • Artikel Artikel
Dagbok Vår reducerade familj försöker hitta en vardag i det nya... Det går väl rätt bra ändå, efter omständigheterna. Men en sak har stressat...
Svar
9
· Visningar
1 964
Senast: Unafraid
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 655
Tjatter Hela Buke bakar -julspecial! Årets julupplaga av Hela Buke bakar har celebert besök i form av de ökända brittiska domarna Paul...
47 48 49
Svar
977
· Visningar
33 994

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka